صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۷ - ۳۰ مهر ۱۴۰۳

حضور ۴ هزارو ۵۰۰ نفر در مسابقات رایان

قائم مقام ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از حضور ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از ایران و ۵۷ کشور دیگر در مسابقات رایان خبر داد.
کد خبر : 936957

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محمدامین احمدلو امروز در نشست خبری رویداد‌ها و مسابقات ملی و بین‌المللی رایان که در محل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: ما به دنبال برنامه ریزی برای برگزاری رویداد‌های علمی و ترویجی هوش مصنوعی بودیم و توانستیم به پیشنهاد دانشگاه صنعتی شریف اقدام به برگزاری رویداد‌ها و مسابقات ملی و بین المللی هوش مصنوعی و برنامه سازی کنیم.

وی افزود: رویداد‌ و مسابقات رایان شامل مسابقات جام رایان، مسابقات بین المللی هوش مصنوعی و مسابقات بین المللی برنامه سازی می شود.

قائم مقام ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به هدف از برگزاری رایان گفت: این رویداد با هدف ایجاد انگیزه و شور و نشاط در جامعه، تلاش برای مرجعیت علمی در حوزه‌های برنامه سازی و هوش مصنوعی و تلاش برای ایجاد ارتباط با سایر دانشگاه‌های خارجی و همکاری با فعالان این عرصه در سطح بین المللی برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: این رویداد در دو سطح ملی و بین المللی برگزار می شود. در سطح ملی ۱۱ مسابقه برنامه ریزی شده که دو مورد از مسابقات استانی در استان‌های همدان و فارسی (شیراز) برگزار شده و ۹ مسابقه دیگر تا آخر آذر سال جاری در دیگر استان‌ها برگزار خواهد شد.

احمد لو با اشاره به بخش بین المللی گفت: در این سطح مسابقه در ۳ مرحله است که دو مرحله آنها به صورت آنلاین و مرحله نهایی به صورت حضوری است. در این رویداد‌ها بیش از ۴ هزار و 500 نفر از 57 کشور جهان حضور دارند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر