صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۷ - ۳۰ مهر ۱۴۰۳

فرایند‌ راه حل مشکلات صنعت ریلی بازنگری می شود

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: لازم است در بخش باری و مسافری تغییراتی ایجاد کنیم و راه برون‌رفت از وضعیت فعلی، بازنگری در فرایند‌ها است.
کد خبر : 936951

به گزارش خبرگزاری آنا از راه‌آهن، جبارعلی ذاکری مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت : سلسله‌نشست‌هایی با فعالان بخش‌های مختلف صنعت ریلی در حال برگزاری است تا با هم‌فکری با آنان رویکرد‌های جدیدی در حوزه‌های مختلف راه‌آهن از جمله زیرساخت و ناوگان تبیین کنیم.

وی خاطرنشان‌کرد: برای اینکه صنایع مرتبط با بخش ریلی را به گردش در بیاوریم باید جایگاه راه‌آهن را ارتقا دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برخی از فرایند‌های توسعه ناوگان نیاز به اصلاح دارد، ادامه‌داد: باید طرحی نو در اندازیم و چشم‌انداز و ویترین مناسبی برای راه‌آهن داشته باشیم تا عملکرد خوبی از راه‌آهن به مردم نشان داده شود.

وی تصریح‌کرد: ضرورت دارد که در بخش مسافری، خدمات با کیفیت بالا، مستمر و منظم به مردم ارائه کنیم.

مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به اینکه نرخ‌گذاری بلیت قطار‌ها باید متعادل شود، گفت: لازم است در بخش باری و مسافری تغییراتی ایجاد کنیم؛ زیرا راه برون‌رفت از وضعیت فعلی راه‌آهن، بازنگری در فرایند‌ها و نگرش جدید به این صنعت است.

وی ابراز امیدواری کرد: گروه صنایع ریلی فعال شود تا بتوانیم با استفاده از توان داخل، بخشی نیاز‌های راه‌آهن را رفع کنیم.

اعضای انجمن صنایع ریلی ایران نیز در این نشست با بیان اینکه برای پیشبرد اهداف صنعت ریلی صادقانه و تمام‌قد در کنار راه‌آهن هستیم، به بیان چالش‌های این بخش پرداختند.

رکود خط تولید کارخانه‌های تولیدکننده ناوگان ریلی، جذابیت اندک سرمایه‌گذاری در بخش ریلی به دلیل قیمت پایین بلیت قطار‌ها و هزینه بالای تامین و نگهداشت ناوگان ریلی، عدم تخصیص سهمیه ارزی به بخش ریلی و محدودیت در اجرای فرایند تامین منابع ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، از مواردی بود که اعضای این انجمن به آن اشاره کردند.

اعضای این انجمن همچنین خواستار اهمیت‌دادن به صنایع ریلی و تولید داخل شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ریل صنعت
ارسال نظر