صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارش آنا از دور جدید کنسرت‌های «علی یاسینی»؛

اجرایی خاص برای مخاطبان موسیقی پاپ/آیا فیلمبرداری در این کنسرت ممنوع است؟

دور جدید کنسرت‌های علی یاسینی خواننده موسیقی ایرانی در حالی برگزار شده که تبلیغات خاص این کنسرت، اجرای ویژه و فناورانه به کار رفته در نور، صدا و تصویر این اجرا‌ها برای مخاطبان تازگی داشت.
کد خبر : 936930

گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، زهره سعیدی: علی یاسینی خواننده موسیقی ایرانی، آهنگساز و تنظیم کننده موسیقی پاپ که علاقه‌مندان زیادی را جذب خود کرده است، در دور جدید اجراهایش ایده‌های جذابی برای برپایی کنسرت از المان‌های نور، صوت، تصویر و همینطور نحوه اجرای برنامه‌هایش پیاده کرده است.

بنر‌های تبلیغاتی کنسرت‌های یاسینی در سطح شهر با عنوان «در این کنسرت فیلمبرداری ممنوع است» توانست مخاطبان را جلب کند به طوریکه سالن کنسرت او در سالن میلاد نمایشگاه در هر دو سانس مملو از جمعیت است.

شب گذشته بیست و نهم مهر ماه ۱۴۰۲ نیز آخرین اجرای یاسینی در سالن میلاد در دو سانس برگزار شد. پیش از برپایی کنسرت «وحید جی» «دیجی» علی یاسینی به اجرای برنامه پرداخت و سالن را به وجد آورد.

سپس در ویدئووال‌های سالن میلاد، بخش‌هایی از تبلیغات هوش مصنوعی کنسرت‌های موسسه فرهنگی هنری لیما با اجرا‌های علی یاسینی، رضا صادقی، سهراب پاکزاد و ... در کشور‌های مختلف پخش شد. این تبلیغات هوش مصنوعی که  برای نخستین بار رخ می‌داد، تنوع زیادی به فضای سالن و حال مخاطبان داد. تصاویر به قدری باورپذیر بود که مخاطبان تصور می‌کردند این اجرا‌ها به واقع رخ داده است، در حالیکه تصاویر خوانندگان، مکان‌های دیدنی و فرهنگی کشور‌های مختلف و کنسرت‌ها همه با هوش مصنوعی طراحی شده بود.

نکته دیگر کنسرت علی یاسینی استفاده از فناوری های جدید نور، صدا و تصویر در ویدئووال‌های سالن میلاد بود به گونه‌ای که هم کیفیت صدا، هم نورپردازی سالن و هم استفاده از ویدئووال‌ها فضای شگفتی را برای مخاطب فراهم کرده بودند.

قطعات «نصفه شب»، «نده قول»، «جنگ»، «این روزا»، «حتما بهتر از منه»، «انگار نه انگار»، «از دست این اداهات»، «چراغونی»، «دلیل این دل تنگمی تو» در این کنسرت اجرا شد.

در نهایت موزیک جدید «کنارتم» با موضوع مهاجرت به عنوان قطعه آخر این کنسرت برای نخستین بار در کنسرت‌های علی یاسینی اجرا شد و او خود عنوان کرد که این روز‌ها زیاد دور و اطرافمان دوست و عزیزانی را می‌بینیم که مهاجرت می‌کنند، این قطعه را به یاد آنها اجرا می‌کنم. از بین جمعیت هم کسانی بودند که با این قطعه اشک ریختند.

یاسینی قطعه «تو کجایی الان» را با نور موبایل‌های مخاطبان درسالن و قطعه «دورترین نزدیک» را با گیتار نوازی خودش اجرا کرد.

در نهایت نیز قطعه «خنده داره نه» یک بار دیگر در کنسرت اجرا شد.

یکی از شگفتانه‌های کنسرت علی یاسینی در این اجرا توزیع بادکنک‌های رنگی و پخش کاغذ رنگی در فضای سالن بود که مخاطبان را بار دیگر به وجد آورد.

فرزاد رضایی گیتار الکتریک، محمد حیدری کیبورد، بهشاد مژگانی بیس گیتار، هادی جولانی کیبورد، اشکان پورفرخی ساز‌های کوبه‌ای، سعید شمس رهبر ارکستر، برنا شفیع زاده درامز، امیرحسین کیان پور ساز‌های بادی، حمیدرضا اسماعیلی نورپرداز از اعضای این ارکستر بودند.

یاسینی در بخشی از کنسرت از میلاد ماهان راد مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری لیما برای برپایی این کنسرت‌ها، تهیه کننده و مدیربرنامه‌هایش تشکر کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر