صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در دومین همایش ملی مهارت؛

صالحی: صلاحیت‌های حرفه‌ای کلید حل بحران اشتغال است

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: هنوز صلاحیت حرفه‌ای در ایران معیار اصلی اشتغال قرار نگرفته است و فقط مدرک مساوی با اشتغال است.
کد خبر : 936914

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دومین همایش ملی مهارت‌افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه‌ای در آموزش عالی کشور صبح امروز (دوشنبه، ۳۰ مهر ۱۴۰۳) در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم، در این همایش تأکید کرد: امروز مسئله اشتغال در کشور ما بسیار مهم است و اگر برنامه‌ریزی کارآمد و اقدامات جدی در این راستا صورت گیرد، مشکلات به تدریج کاهش خواهند یافت.

وی ادامه داد: در سه سال گذشته، ۷۵ مرکز هدایت شغلی در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور تأسیس کرده‌ایم و حمایت‌های مالی مناسبی از این مراکز انجام داده‌ایم.

صالحی با اشاره به آموزش ۲۸۰ هزار دانشجو در سال ۱۴۰۲ در مراکز هدایت شغلی خاطرنشان کرد: قطعا می‌توانیم برای برگزاری دوره‌ها از ظرفیت دانشگاه‌های علمی کاربردی و ملی مهارت بهره‌برداری کنیم.

دبیر شورای عالی عتف اضافه کرد: گروه‌های متولی در مدیریت بحث کاربینی و کارورزی فعالیت می‌کنند و سامانه کارآمدی برای هماهنگی بازدید دانشجویان فنی و مهندسی از صنعت در دست اقدام است.

صالحی درباره تصویب شیوه‌نامه اجرایی مشوق‌های خدمتی مهارت‌آموزی گفت: این شیوه‌نامه در اسفند ۱۴۰۲ ابلاغ شده و افراد می‌توانند از مشوق‌هایی چون کسر خدمت و تعیین محل خدمت در ستاد کل نیروهای مسلح برخوردار شوند اگر در حین تحصیل دوره‌های مهارت‌افزایی را گذرانده باشند.

معاون پژوهشی وزارت عتف با اشاره به نهادهای سیاستگذار در زمینه آموزش‌های مهارتی شامل وزارت علوم، وزارت فرهنگ، وزارت تعاون، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، نهاد ریاست جمهوری، آموزش و پرورش و وزارت صمت، افزود: باید در راستای ایجاد وفاق و همکاری بین این نهادها حرکت کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مدرک دکتری در دنیا به‌منزله جذب در بازار کار دیگر چندان مهم نیست، بلکه صلاحیت حرفه‌ای به‌عنوان یک معیار اصلی تلقی می‌شود. با این حال، در ایران هنوز صلاحیت حرفه‌ای به‌عنوان معیار اصلی اشتغال به‌حساب نیامده و مدرک در این زمینه اهمیت زیادی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر