صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رهایی: پذیرش دانشجو در ۸ رشته نوظهور از مهر سال جاری

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از پذیرش ۸ رشته نوظهور در دانشگاه خبر داد و گفت: امسال در رشته‌های مهندسی فناوری ساخت افزایشی، مهندسی آکوستیک و ارتعاشات، مهندسی عصبی- شناختی مهندسی فتونیک، مهندسی فتونیک گرایش بیوفتونیک، علوم و فناوری‌های کوانتومی دانشجو پذیرش کردیم.
کد خبر : 936888

به گزارش خبرگزاری آنا، علیرضا رهایی در همایش علمی ترویجی کاربرد‌های هوش مصنوعی در کسب و کار سازمان اتکا، امنیت غذایی را یکی از موضوعات مهم و مطرح در یک دهه اخیر دانست و افزود: سازمان اتکا در تامین مواد غذایی نقش تعیین کننده‌ای در این حوزه دارد.

وی دانشگاه صنعتی امیرکبیر را متشکل از ۱۸ دانشکده، ۲۰ پژوهشکده و مراکز تحقیقاتی با قدمت ۷۰ ساله فعالیت دانست و ادامه داد: تاکنون این دانشگاه ۴۰ هزار دانش آموخته به جامعه ارایه داده که در بخش‌های فنی مهندسی، مدیریتی و صنعتی مشغول به فعالیت هستند.

رهایی با بیان اینکه از ۱۸ دانشکده این دانشگاه ۱۶ دانشکده در حوزه فنی مهندسی اقدام به تربیت نیروی انسانی کرده است یادآور شد: این دانشگاه جدولی کامل از رشته‌های فنی و مهندسی چه در حوزه‌های کلاسیک آن مانند رشته‌های مهندسی برق و کامپیوتر و چه رشته‌های نوظهور مانند نفت و پلیمر و ... دارد و در این رشته‌ها دانشجو پذیرش می‌کند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: یکی از اهدافی که دانشگاه در کنار تربیت نیروی انسانی متخصص پیگیری می‌کند انجام تحقیقات در سطح کلان است و در این راستا ما در همکاری با دستگاه‌های مختلف نیاز‌های آنها را احصا می‌کنیم و در قالب تعریف پروژه‌های تحقیقانی، در دانشگاه اجرا می‌کنیم.
رهایی با بیان اینکه امروزه این جهت گیری در دانشگاه به صورت فراتحقیقاتی دنبال می‌شود ادامه داد: یکی از حوزه‌های نوظهوری که در دستور کار ما قرار دارد حوزه هوش مصنوعی و کوانتوم است و ما در مهر ماه سال جاری در ۸۰ رشته راهبردی و اولویت دار پذیرش دانشجو داشتیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به حرکت این دانشگاه به سمت توسعه فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی خاطر نشان کرد: کشور‌های مختلف سرمایه گذاری‌های زیادی در این حوزه داشته اند و این دانشگاه نیز جز اولین دانشگاه‌های کشور است که از سال‌های قبل اقدام به ایجاد رشته مهندسی کامپیوتر و هوش مصنوعی به عنوان یکی از گرایش‌های این رشته کرد.
وی با بیان اینکه این دانشگاه اقدام به پذیرش دانشجو دکتری در رشته مهندسی کامپیوتر از سال‌های قبل کرده است ادامه داد: ما به دنبال اجرای تحقیقات کاربردی با حضور ۴۰ نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه اقدام به تأسیس پژوهشکده هوش مصنوعی کردیم و تاکنون موافقت نامه‌ای با ستاد کل نیرو‌های مسلح در راستای انجام مطالعات حوزه هوش مصنوعی مورد نیاز این ستاد امضا شد.

رهایی راه اندازی مرکز تحقیقاتی مشترک با ستاد کل نیرو‌های مسلح را اقدام دیگر این دانشگاه نام برد و یادآور شد: امروزه هوش مصنوعی در همه عرصه‌های زندگی ما نفوذ کرده است و از سوی دیگر کشور‌های بزرگ و پیشرفته سرمایه گذاری‌های زیادی در این حوزه داشته اند چرا که آنها می‌دانند برای ترسیم دورنمایی از صنعت آینده خود، هوش مصنوعی نقش بی بدیلی را دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر