صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شرایط جدید امریه سربازی شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام شد

کارشناس نظام وظیفه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری شرایط جدید امریه سربازی در شرکت‌های دانش‌بنیان را تشریح کرد.
کد خبر : 936861

رسول بهرامی، کارشناس نظام وظیفه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره شرایط جدید امریه سربازی در شرکت‌های دانش‌بنیان توضیحاتی ارائه کرد.

بهرامی با اشاره به تغییرات اخیر در قوانین مربوطه، اعلام کرد که از ابتدای خرداد ماه، مدت زمان سابقه بیمه مورد نیاز برای استفاده از تسهیلات امریه از ۶ ماه به ۴ ماه کاهش یافته است. این تغییر با هدف تسهیل فرایند استفاده از این تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده است.

وی گفت: در گذشته متقاضی باید ثبت‌ نام اولیه را در سامانه (prs.daneshbonyan.ir) انجام می‌داد و مشخصات و پروپوزال خود را در آنجا قید می‌کرد. سپس ثبت‌ نام اولیه انجام شده و بعد مدارک ارائه‌شده توسط فرد متقاضی بررسی خواهد شد و اگر امتیاز اولیه که بیش از ۸۰ است را کسب کند در این صورت تأیید خواهد شد که این تأییدِ اولیه خواهد بود.

این کارشناس نظام وظیفه ادامه داد: با توجه به اینکه شرایط اولیه ما سخت‌ بود و متقاضیان بایستی 80 امتیاز را کسب می‌کردند در دوره جدید، تغییراتی ایجاد کردیم و امتیازات دیگری اضافه کردیم. 

بهرامی تأکید کرد: در مقایسه با گذشته، شرایط امریه تسهیل شده است. اضافه شدن امتیاز برای مقاطع تحصیلی مختلف و همچنین در نظر گرفتن امتیاز جداگانه برای فروش و نوع شرکت‌ها از جمله تغییرات مهم در این زمینه است.

در مجموع، تغییرات اخیر در قوانین امریه سربازی در شرکت‌های دانش‌بنیان، فرصت‌های بیشتری را برای فارغ‌التحصیلان و شرکت‌ها فراهم کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر