صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۱۱ - ۲۹ مهر ۱۴۰۳

بیانیه ضدایرانی وزرای دفاع گروه هفت

وزیران دفاع کشورهای موسوم به «گروه ۷» در بیانیه خود بدون اشاره به رفتارهای غیرانسانی رژیم صهیونیستی، از ایران خواستند تا حمایت از گروه فلسطینی حماس و همچنین دیگر متحدانش، از جمله حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن را متوقف کند.
کد خبر : 936845

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از یورونیوز، ایتالیا به‌عنوان رئیس دوره‌ای گروه هفت در سال ۲۰۲۴، میزبان نخستین نشست وزیران دفاع این بلوک با تمرکز بر مسائل دفاعی بود. این رویداد در شهر ناپل در جنوب ایتالیا که محل استقرار یکی از پایگاه‌های ناتو است، برگزار شد.

این اجلاس دو روز پس از آن برگزار شد که رژیم صهیونیستی اعلام کرد یحیی سنوار رهبر حماس را شهید کرده است.

جنگ اوکراین که اکنون در سومین سال خود قرار دارد نیز در راس دستور کار نشست وزرای دفاع گروه ۷، ایتالیا، فرانسه، آلمان، بریتانیا، ژاپن، کانادا و ایالات متحده، بود.

این مقامات همچنین در مورد خطرات تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، به ویژه در لبنان یعنی جایی که سازمان ملل اسرائیل را به حمله به نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل متهم کرده است، ابراز نگرانی کردند.

در بیانیه پایانی اجلاس وزرای دفاع گروه هفت بدون آنکه اشاره مستقیمی به رژیم صهیونیستی شود، آمده است: ما نگرانی خود را در مورد تمام تهدیدات علیه امنیت یونیفل ابراز می‌کنیم. مسئولیت حفاظت از حافظان صلح بر عهده همه طرف‌های درگیری است. علاوه بر این، ما بر اهمیت حمایت از یونیفل و نیرو‌های مسلح لبنان در تلاش‌های آنها برای حفظ ثبات و امنیت در لبنان تاکید می‌کنیم.

مارک روته، دبیر کل ناتو و جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این اجلاس حضور داشتند. این دو نفر ادعای جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه مرگ سنوار می‌تواند فرصتی برای پایان دادن به خصومت‌ها باشد را تکرار کردند.

بورل خطاب به خبرنگاران مدعی شد: مسلماً پس از کشته شدن یحیی سنوار، فرصت جدیدی پدید آمده است. ما باید از آن برای رسیدن به آتش‌بس، آزادی گروگان‌های باقی‌مانده و رسیدن به یک چشم‌انداز سیاسی استفاده کنیم.

آنها همچنین بدون اشاره به ماجراجویی اسرائیل در منطقه، ایران را به بی‌ثباتی در منطقه متهم کردند و از تهران خواستند تا از کمک کردن به حماس، حزب‌الله و انصارلله خودداری کند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر