صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۴ - ۲۹ مهر ۱۴۰۳

تقویت صنعت توریسم علمی با تصویب رشته‌‌های مرتبط

امام جمعه بندرلنگه گفت: تصویب رشته‌های مورد نیاز کشور‌های همسایه صنعت توریسم علمی را تقویت و به اقتصاد کشور کمک کرد. 
کد خبر : 936833

به گزارش خبرنگار آنا، حجت‌الاسلام علی‌اکبر کیخا امام جمعه بندرلنگه در دیدار مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی هرمزگان و محمدرضا حیدری‌سیرمندی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرلنگه با بیان اینکه دانشگاه محل درمان است، اظهار کرد: دانشگاه‌ها به‌عنوان مرکز علمی محل درمان دردهاست؛ چراکه هر مشکلی را می‌توان در بستر دانشگاه حل‌وفصل کرد و اگر از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها به‌درستی استفاده شود خیلی از مشکلات کشور حل می‌شود.

وی توجه به توریسم علمی و توریسم درمانی را مهم دانست و عنوان کرد: می‌توان از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی با تصویب رشته‌های مورد نیاز کشور‌های همسایه صنعت توریسم علمی را تقویت و به اقتصاد کشور کمک کرد. 

امام جمعه بندرلنگه خواستار توجه به رشته‌های دریا محور و کشاورزی شد و اضافه کرد: در رشته‌های پزشکی می‌توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم، توریسم درمانی با وجود رشته‌های پزشکی امکان‌پذیر است.

دانشگاه آزاد محور فعالیت‌های فرهنگی است

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی هرمزگان نیز با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی محور بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی در استان است، گفت: نقش این دانشگاه در ارتقا فرهنگی استان قابل تحسین است.

اسماعیل پاک‌نژاد فضای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی را مهم‌ترین فضای فرهنگی دانست و از امام جمعه بندرلنگه خواست تا نقش راهبری و راهبردی در حمایت از این دانشگاه در راستای تقویت آن داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرلنگه هم با بیان عملکرد این واحد دانشگاهی عنوان کرد: اکنون واحد بندرلنگه با یک هزار و ۶۰۰ دانشجو، ۷ هزار فارغ‌التحصیل، ۱۸ عضو هیئت علمی و ۶۰ استاد مدعو و زیرساخت‌های بسیار مطلوب یکی از برترین دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان است.

محمدرضا حیدری‌سیرمندی خواستار تقویت ارتباط بین حوزه و دانشگاه برای ارتقای مسائل علمی و فرهنگی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر