صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مهدیون خبر داد؛

رقابت ۷۲۴۶ تیم دانشجویی در اختتامیه اولین رویداد سراسری کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد

سرپرست اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در اختتامیه اولین رویداد سراسری کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد از رقابت ۷۲۴۶ تیم دانشجویی خبر داد.
کد خبر : 936831

به گزارش خبرگزاری آنا، حمید مهدیون، سرپرست اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، امروز یکشنبه ۲۹ مهرماه در مراسم اختتامیه مرحله کشوری اولین رویداد سراسری رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی که در سالن همایش‌های غدیر واحد تهران مرکزی برگزار شد، حضور یافت و آماری در رابطه با این کرسی‌ها ارائه کرد.

مهدیون در ابتدای مراسم اظهار کرد: چندین سال است که مفتخر به برگزاری این رویدادهای کرسی‌های آزاداندیشی هستیم. امسال نیز همانند سال‌های گذشته میزبان دانشجویان گرامی بودیم. همچنین از دکتر طهرانچی، به عنوان بنیان‌گذار این رویداد، تشکر می‌کنم.

وی در ادامه با اشاره به سابقه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی گفت: اولین دوره کرسی‌های آزاداندیشی را در سال ۱۳۹۹-۱۴۰۰ با شرکت ۱۴۶۲ تیم آغاز کردیم که در سال بعد با حمایت مدیریت دانشگاه این تعداد به ۲۸۶۱ تیم افزایش یافت. در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱، تعداد تیم‌ها به ۳۶۰۰ تیم رسید و در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ تعداد کل تیم‌ها به ۷۲۴۶ تیم افزایش یافت. در سومین دوره رقابت‌های کرسی‌های آزاداندیشی، ۳۶۰۰ تیم شرکت کردند.

مهدیون خاطرنشان کرد: رویداد کرسی‌های آزاداندیشی یکی از پربرکت‌ترین رویدادهای دانشگاه آزاد اسلامی است که پیام مقام معظم رهبری نیز در پی داشت. ایشان فرمودند که این رویداد ملی در شمار افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی ثبت شده و همه دانشگاه‌ها نیز باید این سنت حسنه را دنبال کنند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: پس از برگزاری مرحله شهرستانی و استانی، ۵۵۲ تیم به مرحله مجازی کشوری راه پیدا کردند که میزبان آن، دانشگاه آزاد واحد تهران غرب بود.

مهدیون همچنین افزود: در این دوره، ۸ هزار عضو هیئت علمی به عنوان استاد راهنما، تیم‌ها را همراهی کردند. در نهایت، در هر محور ۱۶ تیم به مرحله حضوری کشوری راه یافتند که در مجموع ۹۶ تیم از ۵۵۲ تیم در این دوره حضور داشتند. امیدواریم شاهد پویایی و غنی‌تر شدن این رویداد در سال‌های آینده باشیم.

سرپرست اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه افزود: یکی از موضوعات مهم، گزاره‌های مطرح شده در این کرسی‌ها بود که این گزاره‌ها باید تبدیل به کلیدواژه‌هایی شوند که نشان‌دهنده استقلال فکری هر تیم باشد. ملاک داوری نیز بر اساس سنجش قدرت دفاع از گزاره خود و نقد گزاره گروه مقابل بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی فصلی نوین در جهت رشد فکری دانشجویان است. در سال گذشته، این کرسی‌ها در ۴ محور برگزار شد و امسال در ۶ محور شامل سلامت، هنر و معماری، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، شرکت‌کنندگان به رقابت پرداختند. بیشترین میزان مشارکت متعلق به محور اجتماعی با ۲۱۵۴ تیم بود. پس از آن، محورهای فرهنگی، سلامت، سیاسی، اقتصادی و هنر و معماری قرار دارند.

مهدیون اعلام کرد: تیم‌های راه‌یافته به مرحله کشوری مجازی شامل ۵۵۲ تیم بودند که در اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۳ به میزبانی واحد تهران غرب برگزار شد. نتایج مرحله کشوری مجازی به این ترتیب بود: در محور فرهنگی ۱۴۸ تیم، محور اجتماعی ۱۵۱ تیم، محور سیاسی ۷۴ تیم، محور اقتصادی ۶۳ تیم، محور سلامت ۷۱ تیم و محور هنر و معماری ۴۵ تیم.

این رقابت‌ها از ۲۰ مهر تا ۲۹ مهر ۱۴۰۳ در واحد تهران مرکز با محورهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و در واحد یادگار امام خمینی (ره) با محورهای سلامت، هنر و معماری برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر