صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۵ - ۲۹ مهر ۱۴۰۳

چین محدودیت صادرات اقلام با کاربری‌ دوگانه را تشدید می‌کند

دولت پکن صادرات کالاهایی که به طور همزمان قابلیت استفاده در مصارف نظامی و غیرنظامی را دارند محدود و درعین‌حال تأکید می‎کند که این اقدام مانعی برای تبادلات علمی یا همکاری‌های اقتصادی و تجاری عادی نخواهد بود.
کد خبر : 936764

به گزارش خبرگزاری آنا، چین با امضای لی‌چیانگ نخست‌وزیر این کشور، مقررات جدیدی را برای کنترل صادرات اقلام دارای کاربری‌ دوگانه اعلام کرد که از ۱۱ آذر (اول دسامبر) اجرایی خواهد شد. این اقلام، کالاها، فناوری‌ها و خدماتی را شامل می‌شود که کاربری هم‌زمان نظامی و غیرنظامی دارند.

هدف از فرمان جدید، تقویت کنترل صادرات، حفظ صلح بین‌المللی و برقراری توازن میان امنیت ملی و توسعه اقتصادی اعلام و تاکید شده است که چین به دنبال ایجاد یک نظام یکپارچه و کارآمد کنترل صادرات است که همزمان با مدیریت موثر این اقلام، محیطی پایدار، شفاف و قابل پیش‌بینی برای تجارت مطابق با قوانین را فراهم کند.

هم‌زمان، وزارت دادگستری و وزارت بازرگانی چین هم تصریح کردند که این مقررات مانعی برای تبادلات علمی یا همکاری‌های اقتصادی و تجاری عادی نخواهد بود و هدف آن ممنوعیت صادرات نیست.

این نشریه افزود: این اقدام به ویژه در واکنش به ادعاهای آمریکا مبنی بر اینکه چین در حال تامین اقلام دو منظوره برای روسیه است، صورت می‌گیرد.

طبق این قوانین جدید، صادرکنندگان ملزم به افشای مشخصات دریافت‌کننده نهایی و کاربرد مورد نظر کالاها خواهند بود. این قوانین همچنین در شرایطی اجرا می‌شوند که ایالات متحده به تازگی تحریم‌هایی را علیه چند شرکت چینی و یک شرکت روسی به دلیل آنچه که نقش آنها در تولید و توزیع پهپادهای تهاجمی خوانده، وضع کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین دولت چین علمی
ارسال نظر