صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پیشنهاد تغییر نام خیابان محل استقرار سفارت امارات به «جزایر ایرانی»

طرح دو فوریتی تغییر نام خیابان «مهستان» واقع در خیابان ایران زمین که سفارت امارات متحده عربی در آن قرار دارد به خیابان «جزایر ایرانی» را تقدیم رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران شد.
کد خبر : 936751

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر با تسلیت شهادت یحیی السنوار به بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که در روزهای اخیر علاوه بر تنش های موجود در منطقه قابل توجه بود، بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس در خصوص مالکیت جزایر سه گانه ایرانی است که این ادعا بی اساس بار دیگر از سوی کشور های عربی تکرار شده است. کشورهای عربی در سال های اخیر این موضوع را بارها درباره تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی بدون در نظر گرفتن اسناد تاریخی و حقوق بین الملل مطرح کردند و این اولین بار نیست که ما شاهده ادعاهای پوچ درباره جزایر سه گانه ایرانی که پاره تن ایران و بخش جدایی ناپذیر می باشند، هستیم.

وی ادامه داد: کشورهای عربی حاشیه خلیج همیشگی فارس تلاش می کنند از شرایط خاص و تنش های موجود در منطقه نهایت استفاده را ببرند و با یارگیری و متحد کردن سایر کشورها با خود، اجماعی در خصوص جزایر سه گانه ایرانی ایجاد و نسبت به مالکیت این جزایر فضاسازی کند.

سوده نجفی با محکومیت این بیانیه افزود: در راستای دیپلماسی عمومی و پاسخ قاطع به اینگونه ادعاهای پوچ و بی اساس نسبت به تمامیت ارضی کشور که در سال های اخیر بارها از سوی برخی کشورهای نوظهور خلیج همیشگی فارس که قدمتشان از قدمت درختان خیابان ولیعصر تهران هم کمتر می باشد. طرح دو فوریتی تغییر نام خیابان مهستان واقع در خیابان ایران زمین که سفارت امارات متحده عربی در آن قرار دارد به خیابان جزایر ایرانی را تقدیم رئیس و اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران می کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظر