صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

استفاده از داده‌های شخصی کاربران ایکس در مدل‌های هوش مصنوعی

شبکه اجتماعی ایکس قوانین سرویس و حریم خصوصی خود را به‌روز می‌کند تا اشخاص ثالث، مدل‌های هوش مصنوعی خود را با استفاده از داده‌های آن ارتقا دهند.
کد خبر : 936737

به گزارش خبرگزاری آنا، شبکه اجتماعی ایکس قوانین سرویس و حریم خصوصی خود را به روز رسانی کرده است این به روز رسانی به طرف‌های ثالث اجازه می‌دهد سیستم‌های هوش‌مصنوعی خود را براساس پست های کاربران آموزش دهند . آپدیت مذکور به طرف‌های ثالث اجازه می‌دهد به داده‌های کاربران دسترسی یابند، هرچند به نظر می‌رسد کاربران بتوانند از اجرای برخی از قوانین جدید انصراف دهند.

در متن قوانین آمده است: با توجه به وضعیت تنظیمات کاربر یا اگر فرد تصمیم بگیرد داده‌های خود را به اشتراک بگذارد، ممکن است ما اطلاعات وی را با طرف‌های ثالث به اشتراک بگذاریم. اگر فرد از اشتراک گذاری اطلاعاتش انصراف ندهد، در برخی موارد دریافت کنندگان داده‌ها ممکن است از آنها برای مقاصد مستقل خود و چیزی غیر از آنچه در قوانین حریم خصوصی شرکت ذکر شده، استفاده کنند؛ مانند آموزش مدل‌های هوش مصنوعی.

این بخش از قوانین به طور شفاف تنظیمات برای انصراف از اشتراک گذاری داده‌ها را توضیح نداده است. البته گزینه برای اشتراک گذاری داده با شرکای تجاری وجود دارد، اما به نظر می‌رسد بیشتر مربوط به آگهی‌های آنلاین باشد.

تغییر قوانین حریم خصوصی ایکس از ۱۵ نوامبر ۲۰۲۴ میلادی اجرایی می‌شود. این درحالی است که بسیاری از شرکت‌های فناوری بزرگ به دنبال روش‌های درآمدزایی مضاعف هستند و ایکس نیز از همین روند پیروی کرده است.

درصورتیکه شرکتی به بیش از یک میلیون پست در بازه زمانی ۲۴ساعته دسترسی داشته باشد، این پلتفرم به ازای هر یک میلیون پست ۱۵هزار دلار دریافت می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر