صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۲۴ - ۲۹ مهر ۱۴۰۳

آسمان پر ستاره مقاومت همچنان پر فروغ می‌درخشد

جریان مقاومت و عملیات‌هایی مانند طوفان الاقصی با عِلم به دشوار بودن مسیر صورت گرفت و قیام مردم فلسطین با شهادت هنیه، سنوار و نصرالله از بین نمی‌رود. بپذیریم که جنگ زر و زور و تزویر در برابر ایمان و استقامت و شهادت همیشه غیرعادلانه بوده ولی دنیا را بیدار خواهد کرد.
کد خبر : 936729

خبرگزاری آنا- عماد نجار: بیش از یک سال از عملیات طوفان الاقصی گذشته و دیگر جهانیان آن را به‌عنوان یک عملیات فلسطینی علیه اسرائیل نمی‌شناسند بلکه این دو کلمه به یک عنوان تاریخی و سرنوشت‌ساز تبدیل شده است.

این عملیاتی است که در درون آن نام چندین کشور و نام ده‌ها فرمانده ارشد و ۴۲ هزار شهید و ده‌ها هزار مجروح و میلیون‌ها آواره ثبت شده و آسمان ایمان و مقاومت بااین‌همه ستاره روشن و پرفروغ است.

از علائم پیروزی این است که دیگر نه تنها مناطق هم‌مرز با غزه و لبنان بلکه تمام سرزمین‌های اشغالی هدف آماج موشک‌های مقاومت از چندین مبدأ مهم هستند

نام‌هایی که هرکدام به تنهایی دنیا را تغییر می‌دادند و اکنون نسل بعد و شاگردانشان رهرو و ادامه‌دهنده آن مسیر خواهند بود. شهیدانی همانند یحیی سنوار، اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله، فؤاد شکر، ابراهیم عقیل، سردار نیلفروشان و جمع کثیری از فرماندهان ارشد مقاومت لبنان و فلسطین تا مردم غیرنظامی در غزه و جنوب لبنان.

اگر به روند این وقایع نگاهی تحلیلی داشته باشیم، متوجه می‌شویم که غم از دست دادن این بزرگان از یک سو قلب همه آزادی‌خواهان جهان را به درد آورد و اندوهی بزرگ را بر ما تحمیل کرد؛ ولی در سوی دیگر آنچه را که نمی‌توان کتمان کرد، پیروزی حق بر باطل است.

پیروزی تنها در جملات خلاصه نمی‌شود؛ بلکه در واقعیت نیز رخ داده و همه دنیا معترف این پیروزی هستند. پیروزی که دوست و دشمن آن را تأیید می‌کنند و اسرائیل را یک جنایتکار و بازنده می‌نامند. از علائم این پیروزی این است که دیگر نه تنها مناطق هم‌مرز با غزه و لبنان بلکه تمام سرزمین‌های اشغالی هدف آماج موشک‌های مقاومت از چندین مبدأ مهم هستند.

مبدأ غزه که حدود ۱۸ سال تحت محاصره همه‌جانبه بود و اکنون بیش از یک سال مقابل اسرائیل و آمریکا و غرب مردانه ایستاده و تاکنون از تمام توان دفاعی خود رونمایی نکرده است و همچنان از خاک و سرزمین مادری در برابر اشغالگران دفاع می‌کند.

مبدأ حزب‌الله لبنان که بدون حمایت دولتمردان لبنانی به تنهایی از تمامیت سرزمین لبنان و از همه اقوام لبنانی اعم از مسیحی و اهل تسنن و شیعیان دفاع می‌کند.

مبدأ عراق که باوجود مشکلات داخلی، در دفاع از قیام مردم فلسطین به‌طور مستقیم با صهیونیست‌ها مبارزه می‌کنند.

مبدأ یمن نیز بلاشک از مهم‌ترین آوردگاه‌های این میدان است که مبارزان جان‌برکف آن، در جوانب مختلف به یاری مقاومت فلسطین شتافتند و به‌رغم بمباران هوایی ائتلاف آمریکا و انگلیس، قدمی هم عقب ننشستند و از دریای سرخ گرفته تا بندر ایلات و قلب تل‌آویو و حیفا را هدف قرار می‌دهند.

و درنهایت، مبدأ ایران که در دو عملیات و در چارچوب حق دفاع مشروع موشک‌ها، راکت‌ها و پهپاد‌های ایرانی ضرباتی مهلک و سهمگین را به دشمن جنایتکار وارد کردند؛ ضرباتی که شدت و حدت آن به حدی بود که دشمن زبون حتی تصور پاسخ جدی به این حملات را هم ندارد و تنها به ادعا‌های لفظی بسنده می‌کند.

همه این نیرو‌های مقاومت در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیست وجبی از خاک خود را به دستان خونین اسرائیل ندادند و تمامیت ارضی خود را شجاعانه حفظ کردند.

روند مقاومت با الطاف الهی نه تنها بساط این شایعات را برچید، بلکه باعث عزت و سربلندی نیروهای مقاومت نیز شد

در سوی دیگر نیز، پایگاه‌های متعدد و مهم اسرائیل چندباره موردحمله قرار می‌گیرند، سامانه‌های ضد موشکی آنها با نام‌های فریبنده ناکارآمد می‌شوند، نیرو‌های ارتش در حملات زمینی خود به لبنان و غزه ضربات سختی را می‌پذیرند و با تلفات بالا عقب‌نشینی می‌کنند، شهرک‌های اطراف نوار غزه و جنوب لبنان تخلیه کامل می‌شوند، حیفا و تل‌آویو به یک هدف دم‌دستی تبدیل شده‌اند، دریای سرخ برای هر کشتی که به هر نوعی با رژیم صهیونیستی در ارتباط است ناامن شده و مورد هدف قرار می‌گیرد، محل سکونت نتانیاهو به‌راحتی از لبنان هدف پهپاد‌های حزب‌الله قرار گرفته، زرادخانه‌های اسرائیل خالی شده و دشمن صهیونیستی کاملاً وابسته به کمک‌های آمریکا و غرب است، پهپاد‌های آمریکایی به‌راحتی توسط یمنی‌ها شکار می‌شوند، کابینه جنگ اسرائیل هنوز اقدامی عملی برای اسرای خود انجام نداده است، حتی شهادت یحیی سنوار به‌طور اتفاقی رخ می‌دهد و آن‌هم در میان معرکه جنگ پارتیزانی با لباس رزم. در این میان، جمهوری اسلامی ایران تاکنون از توان پیشرفته تسلیحاتی خود استفاده نکرده و همین موضوع کابوسی وحشتناک برای صهیونیست‌ها شده است.

شاید بتوان این وقایع را پیش‌درآمدی برای گام نهایی نابودی صهیونیست و شروع بسط تمدن نوین اسلامی در منطقه و سپس در کل دنیا دانست. 

تا پیش‌ازاین، تنها خبر‌هایی که دست‌به‌دست در رسانه‌های وابسته به آمریکا می‌چرخید، پیرامون روند عادی‌سازی روابط با اسرائیل بود که بعضی از سلاطین منطقه حیاط‌خلوت خود را به‌عنوان تحفه تقدیم رژیم صهیونیستی کردند تا زمینه برای آماده‌سازی افکار عمومی در جهان اسلام فراهم شود و با برقراری علنی این روابط بین ریاض و تل‌آویو، اقدام به خاک‌سپاری کامل قضیه فلسطین و اشغالگری‌ها و جنایات اسرائیل کنند.

در این سناریو، غزه و کرانه باختری و مردم فلسطین باید از یاد‌ها پاک می‌شدند و اشغال این سرزمین، نابودی صد‌ها شهر و روستا، کشتار و آوارگی میلیون‌ها فلسطینی به فراموش‌خانه‌های سرد و تاریک تاریخ می‌پیوست و احمد یاسین و رنتیسی و فتحی شقاقی‌ها هم به آلبوم عکس‌های قدیمی می‌رفتند.

اما قیام بزرگ مردانی با ایمان و متکی به وعده الهی (پیروزی حق بر باطل و یاری خداوند به مجاهدان راه اسلام) سیل خروشانی بود بر آتش توطئه دشمنان که در هفتم اکتبر فوران کرد. در این میان، دستگاه رسانه‌ای صهیونیست نیز بیکار نبود و بازار شایعات برای تضعیف روحیه محور مقاومت داغ شده بود، «سید حسن نصرالله به تهران گریخته»، «یحیی سنوار جاسوس است»، «سنوار گریخته و فلسطینیان را به میدان می‌فرستد»، «ایران توان پاسخ به اسرائیل را ندارد»، «در پشت پرده تهران و تل‌آویو توافق کرده‌اند» و ...

فرماندهان و مبارزان مقاومت با غسل شهادت به میدان می‌روند تا برای آرمان آزادی قدس و نابودی اسرائیل مبارزه کنند


 روند مقاومت با الطاف الهی نه تنها بساط این شایعات را برچید، بلکه باعث عزت و سربلندی نیروهای مقاومت نیز شد. این عزت تا بدان جا پیش رفت که رسانه‌های همسو با دشمن، تحلیل گران همفکر و حتی برخی مزدبگیران نیز به شرافت و اقتدار مقاومت معترف شدند.

در این میان، موجی باورنکردنی نیز ایجاد شد و تعداد زیادی از برادران اهل تسنن در فلسطین که حمایت همه‌جانبه و تمام‌قد محور مقاومت را مشاهده کردند، اختلافات و توطئه‌های غربی در بین امت اسلامی را کنار گذاشتند و حتی برخی‌ها شهادتین گفتند و به دامان پاک اهل‌بیت پیوستند.

صهیونیست‌هایی که مدعی بودند مقاومت فلسطین و لبنان را نابود خواهند کرد، اکنون با فریادی روبرو هستند که گوش جهانیان را پر کرده و در میان خاک و خون اعلام می‌کنند ما هنوز زنده هستیم و در برابر ظلم ایستاده‌ایم. طوفان الاقصی طوفانی بود که دنیا را بیدار و تغییراتی بزرگ در معادلات منطقه‌ای ایجاد کرد.

این اقدام با علم بر دشوار بودن مسیر صورت گرفت. سیدحسن نصرالله، پنج سال قبل در اظهاراتی تأکید کرده بود «احتمال جنگ با اسرائیل زیاد است و ممکن است در میان شما نمانم و بیشتر سران ردیف اول با من شهید شوند».

یحیی سنوار و اسماعیل هنیه نیز می‌دانستند که باید مرگ فرزندان و عزیزان خود را ببینند و خود را نیز آماده شهادت کرده بودند. دیگر فرماندهان و مبارزان مقاومت نیز همانند این بزرگواران با غسل شهادت به میدان رفتند تا برای آرمان آزادی قدس و نابودی اسرائیل مبارزه کنند.

قیام مردم فلسطین با شهادت فرماندهان و یارانشان از بین نمی‌رود همان‌طور که قیام کربلا با شهادت امام حسین علیه‌السلام و یارانش از بین نرفت. جنگ زر و زور و تزویر در برابر ایمان و استقامت و شهادت همیشه غیرعادلانه بوده ولی دنیا را بیدار خواهد کرد. یا باید حضور در لشگریان پرتعداد و تادندان‌مسلح شیطان را انتخاب کنی یا در خیمه آزادگان جهان برای اسلام و وطن و ناموس با ایمان به اراده خداوند ایستادگی کنی.

پایان این معرکه با شهادت تمام نمی‌شود؛ بلکه شهادت آغاز فصل جدیدی در مبارزه است. تکلیفی بر عهده امت مقاومت و ملت امام حسین علیه‌السلام گذارده شده است برای مبارزه با دشمنان اسلام تا زمان ظهور.

انتهای پیام/

ارسال نظر