صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

راه حل جدید برای گرمایش خانه‌ها با کاغذ دیواری برقی

مقامات یکی از شهر‌های اروپا طرح کاغذ دیواری برقی را به منظور گرمایش خانه ها، کاهش انتشار دی اکسید کربن و کاهش هزینه قبض برق به بوته آزمایش گذاشته اند.
کد خبر : 936717

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از یورو نیوز، در حال حاضر آزمایشی در دوازده مجتمع مسکونی در شهر گلاسکو اسکاتلند برای ارزیابی اثربخشی این کاغذ دیواری برقی به عنوان یک منبع گرمای پاک انجام می‌شود.

این پروژه با همکاری دانشگاه گلاسکو، دانشگاه استرثکلاید، انجمن مسکن غرب اسکاتلند و شورای شهر گلاسکو در حال انجام است.

خانه‌های اسکاتلند، قدیمی‌ترین و بدترین خانه‌های عایق بندی شده‌ی اروپا هستند و به طور متوسط سه برابر سریعتر از همتایان اروپایی خود گرما را از دست می‌دهند. این یعنی سیستم‌های گرمایشی آنها باید برای گرم نگه داشتن خانه‌ها بیشتر روشن بماند و انرژی زیادی در این فرآیند از دست می‌رود. 

در ۸۴ درصد خانه‌های اسکاتلند از سوخت فسیلی برای گرمایش استفاده می‌شود که به معنای آزاد شدن مقادیر زیادی دی اکسید کربن در هوا نیز هست.

گرمایش ساختمان‌ها مسئول بیش از ۳۶ درصد از کل انتشار کربن در بریتانیا است؛ موضوعی که اسکاتلند در تلاش است با استاندارد گرمایی ساختمان جدیدش (NBHS) با آن مقابله کند. 

این برنامه که در آوریل راه اندازی شد، به ساختمان‌های جدیدی نیاز دارد که از سیستم‌های گرمایشی سازگار با اقلیم استفاده کنند و کاغذ دیواری برقی می‌تواند یک قطعه کلیدی از این پازل باشد.

«روایری کلی» «Ruairi Kelly» از شورای شهر گلاسکو می‌گوید: «گلاسکو حدود ۷۰ هزار آپارتمان مسکونی دارد، بنابراین یافتن راه حل‌های جدید برای گرم کردن کارآمدتر آنها برای رسیدن به یک آینده صفر خالص، ضروری است.»

وی افزود: «پروژه‌های آزمایشی نوآورانه مانند این، هنگام بررسی بهترین روش برای مقابله با مسائل مربوط به هزینه‌های انرژی و انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در خانه‌های گلاسکو بسیار مهمند.»

محققان در حال بررسی امکان جایگزینی گرمایش گازی با کاغذ دیواری برقی سازگار با محیط زیست هستند. 

این نوع کاغذ دیواری نوار‌های مسی و گرافن یا کربن را با هم ترکیب می‌کند تا با ایجاد سطح نازکی، الکتریسیته را هدایت کند. این کاغذ دیواری نور مادون قرمز نامرئی ساطع می‌کند که منبع گرمایی بدون گاز را ایجاد کرده و همچنین تصور می‌شود که کیفیت هوا را از نظر خواص بهبود می‌بخشد و رطوبت و کپک کمتری ایجاد می‌کند.

شرکت «نسکت جن هیتینگ» «NextGen Heating» توسعه دهنده این نوآوری، این کاغذ دیواری که با چسباندن به سقف، سریع و آسان نصب می‌شود، می‌تواند در عرض یک تا سه دقیقه گرما ایجاد کند و آن را برای مکان‌هایی که به سختی گرم می‌شوند، مطلوب می‌کند.

این فناوری برای نظارت بر کارایی خود، از اینترنت اشیا و تجزیه و تحلیل داده‌های فعال با هوش مصنوعی برای جمع آوری اطلاعات در مورد کارایی، از جمله حفظ گرما و مصرف انرژی استفاده می‌کند. ساکنان این خانه‌ها که قبل از سال ۱۹۱۹ ساخته شده اند، همچنین در مورد سطح آسایش ارائه شده توسط منبع حرارتی بازخورد ارائه خواهند کرد.

«اندرو کوبسکی» «Andrew Kubski» مدیر توسعه و مدیریت دارایی انجمن مسکن غرب اسکاتلند، می‌گوید: «ما چند ماه است که این فناوری را آزمایش کرده و بازخورد بسیار خوبی از ساکنان این خانه ها، دریافت کرده ایم.»

این تنها یکی از هشت همکاری تحقیقاتی جدید است که با هدف تقویت انتقال اسکاتلند به صفر خالص انجام شده است. این پروژه‌ها به چالش‌های پایداری در همه چیز، از ساختمان‌ها و حمل و نقل گرفته تا انرژی، مالی، غذا و سیستم‌های طبیعی می‌پردازند.

انتهای پیام/

ارسال نظر