صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۶ - ۲۸ مهر ۱۴۰۳

شی: توان رزمی نیروهای موشکی چین تقویت شود

رئیس جمهوری چین از نیروهای موشکی راهبردی این کشور خواست تا با قاطعیت وظایف محول شده از سوی حزب و مردم این کشور را انجام دهند و بازدارندگی و توانایی‌های رزمی خود را تقویت کنند.
کد خبر : 936684

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های چین امروز شنبه گزارش دادند که شی جین‌پینگ روز پنجشنبه گذشته در جریان بازدید و بازرسی از «تیپ نیرو‌های راکتی» ارتش آزادیبخش خلق چین دستور تقویت توانایی بازدارندگی و رزمی پکن را صادر کرده است.

وی در جریان این بازدید، بر لزوم پایبندی به رهنمون‌های سیاسی، تقویت مسئولیت (در انجام) ماموریت و ارتقا ساختار نیرو‌ها تاکید کرد.

این گزارش حاکی است، قوای راکتی ارتش آزادیبخش چین که ناظر بر موشک‌های متعارف و اتمی این کشور است، در قبال توسعه و پیشرفت‌های دفاع موشکی آمریکا، موظف به نوسازی نیرو‌های هسته‌ای چین شده است.

رویترز اضافه کرد: ارتش چین تحت برنامه ضد فساد از سال گذشته تحت پاکسازی گسترده قرار گرفته است و چندین ژنرال از جمله در بخش نیرو‌های موشکی و مدیران صنایع دفاع هوافضایی این کشور توسط نهاد قانونگذاری ملی این کشور برکنار شدند.

براساس این گزارش، شی در ماه ژوئن گذشته در این ارتباط گفته بود که مشکلات عمیقی در سیاست، ایدئولوژی، شیوه‌کار و نظم ارتش چین وجود دارد و نباید جایی برای پنهان شدن عناصر فاسد در ارتش این کشور وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر