صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۰ - ۲۸ مهر ۱۴۰۳

بار اصلی جهاد تبیین بر دوش استادان دانشگاه

معاون تبیین و گفتمان‌سازی شورای مرکزی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اکنون بار اصلی جهاد تبیین روی دوش استادان دانشگاه است، گفت: دشمن حمله همه‌جانبه به سمت داشته‌های فرهنگی تمدنی و اعتقادی انجام می‌دهد و تنها راهش جهاد تبیین است که حضرت آقا حکم داده‌اند.
کد خبر : 936672

به گزارش خبرنگار آنا، محمد پورقربان معاون تبیین و گفتمان سازی شورای مرکزی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در نشست مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برگزار شد با اشاره به اهمیت بسیج اساتید در دانشگاه اظهار کرد: بسیج اساتید در واحد‌های دانشگاهی مراکز علمی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به لحاظ اینکه آنجا باید تبیین و روشنگری صورت بگیرد.

وی افزود: بسیج باید به‌عنوان بازوی توانمند مدیریت دانشگاه مورد استفاده قرار گیرد. مدیران و رؤسای دانشگاه‌ها هر قدر از این ظرفیت که حضرت امام فرمود شجره طیبه بوده؛ استفاده کنند خودشان بهره می‌برند. از روزی که معمار کبیر انقلاب این شجره طیبه را بنیان گذاشت انقلاب و بسیج به واسطه ابتکار امام پابرجا مانده است.

معاون تبیین و گفتمان سازی شورای مرکزی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه خط‌کشی بین نیرو‌های بسیج اساتید وجود ندارد، عنوان کرد: اینجا مرکز بسیج اساتید بوده نه مرکز اساتید بسیجی یعنی یک چاره‌چوبی داریم که در آن به کمک همه استادان در هر زمینه‌ای نیازمندیم. در مرکز بسیج اساتید برای همه تفکرات راه باز است.

پورقربان با اشاره به ترور شخصیت‌های گروه‌های مقاومت در لبنان و فلسطین توسط رژیم صهیونیستی گفت: این ترور‌ها باعث قلیان خون تشیع شده؛ اینها بازدارنده نیست؛ بلکه جلو برنده بوده و در نتیجه شعاری که در همه کشور‌ها بر علیه استکبار داده می‌شود این شعار در دانشگاه‌های آمریکا داده می‌شود این همان ظرافتی است که امام فرمود ما می‌خواهیم انقلاب خودمان را صادر کنیم.

وی بیان کرد: دانشگاه‌های معتبر دنیا با تصویر مقام معظم رهبری در خیابان‌های اروپا و آمریکا تظاهرات می‌کنند. امروز در قلب آمریکا و اروپا صدایی که از حنجره لبنانی و قضایی درمی‌آید از حنجره دانشجوی آمریکایی درمی‌آید. وجدان‌های این دانشجویان بیدار است.

معاون تبیین و گفتمان سازی شورای مرکزی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی از سازمان ملل به عنوان سازمانی که صرفاً در راستای منافع رژیم صهیونیستی و آمریکا عمل می‌کند یاد کرد و ادامه داد: سازمانی که بعد از یک سال از کشتار بیش از ۴۰ هزار نفر توسط اسرائیل بیانیه می‌دهد و در آن بدون محکوم کردن این اقدامات فقط احساس نگرانی می‌کند. این سازمان ملل نیست. همه تجهیزات نظامی از آمریکا و غرب می‌آید و در این نسل‌کشی همه کشور‌های غرب و آمریکا شریکند.

پورقربان با تاکید بر جهاد تبیین توسط استادان توضیح داد: این وظیفه من و شما را در کلاس درس بیشتر می‌کند و باید برای دانشجویان تبیین کنیم. دانشجو باید بداند غزه و لبنان هم در کنار ایران است که معنا پیدا می‌کند. اگر غزه و لبنان را کنار بگذاریم دشمن تا لب مرز ایران پیشروی می‌کند. دانشجویان باید به مسائل روز آگاهی پیدا کنند و نگذاریم شبکه‌های معاند بر دانشجویان تأثیر بگذارند.

وی اضافه کرد: اکنون در جنگ ترکیبی هستیم از طرفی حمله فیزیکی دشمن و از طرفی همه باور‌ها را تخریب می‌کنند. حمله همه جانبه به سمت داشته‌های فرهنگی تمدنی و اعتقادی انجام می‌دهند و تنها راهش جهاد تبیین است که حضرت آقا حکم را داده‌اند. امروز بار اصلی جهاد تبیین روی دوش استادان دانشگاه است.

به گزارش آنا، در نشست مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی، احکام اعضای جدید شورای مرکزی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی توسط پورقربان به آنان اهدا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر