صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۸ - ۲۸ مهر ۱۴۰۳

بازآموزی نقش استادان در تحول و تعالی دانشگاه

معاون دانشگاه آزاد بوشهر گفت: در سلسله جلساتی با استادان گروه‌های مختلف آموزشی، نقش مهم آنان در الگوپذیری و تأثیرگذاری بر دانشجویان در حوزه تربیتی، فرهنگی و شاگردپروری، اجتماعی و مهارت‌های زندگی یادآوری و بازآموزی می‌شود.
کد خبر : 936629

به گزارش خبرنگار آنا، سلسله جلساتی به‌صورت مجزا با استادان گروه‌های مختلف آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه با اعتقاد به اثرگذاری استادان به‌عنوان اقطاب اثرگذار با گروه‌های آموزشی تربیت‌بدنی، روانشناسی، دستیاران آموزشی، معارف و علوم تربیتی به‌صورت جداگانه برگزار و بر نقش بی‌بدیل استادان در تحول و تعالی دانشگاه تأکید شد.

انسیه ماهینی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره این جلسات اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بر نقش مهم استادان در تحول و تعالی دانشگاه اعتقاد ویژه داشته و بهره‌مندی از این ظرفیت عظیم تحول‌آفرین را به‌عنوان قوه عاقله و یکی از اقطاب اثرگذار در مدیریت فرهنگی دانشگاه ضروری می‌داند.

وی با بیان اینکه کمبود مشوق‌ها و جذابت‌ها در محیط و برنامه‌ها در دانشگاه سبب شده تا دانشجویان علاقه‌ای به حضور در دانشگاه پس از اتمام کلاس نداشته باشند، عنوان کرد: این امر به‌وضوح بر درستی و دقت بیانیه رسالت تعلیم و تربیت اجتماعی دانشگاه و تأکید بر نقش کلاس و استاد در حوزه فرهنگی و هدایت نسل جوان دلالت دارد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با تأکید بر اینکه بی‌توجهی به اقطاب اثرگذار، موجب هدررفت منابع و بی‌اثر شدن فعالیت‌ها خواهد شد، گفت: تقویت نقاط قوت دانشگاه در زمینه مباحث فرهنگی و اصلاح کاستی‌ها مهم‌ترین، رویکرد حوزه فرهنگی دانشگاه است از این‌رو حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی این واحد دانشگاهی بر آن شد تا با برگزاری سلسله جلساتی با استادان گروه‌های مختلف آموزشی، نقش مهم آنان را در الگوپذیری و تأثیرگذاری بر دانشجویان در حوزه تربیتی، فرهنگی و شاگرد پروری، اجتماعی و مهارت‌های زندگی یادآوری و بازآموزی کند.

ماهینی با ابراز امیدواری از اینکه با حضور، فعالیت و حمایت همه استادان در برنامه‌های فراآموزشی دانشگاه، شاهد متحول‌شدن فضای فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه بود، بیان کرد: هدایت و تقویت حضور دانشجویان در محیط‌ها و برنامه‌های فرهنگی در قالب فعالیت‌های فوق‌برنامه نظیر کرسی‌های آزاداندیشی، جلسات تریبون آزاد و پرسش و پاسخ و ... با خواست و اراده استادان شدنی خواهد بود.

وی مطرح کرد: برقراری ارتباط مؤثر با خانواده دانشجویان و تقویت فرهنگ مشاوره همانند سنوات گذشته از برنامه‌های مهم دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در تعالی فرهنگی و روحی روانی دانشجویان خواهد بود.

به گزارش آنا، در این سلسله جلسات با معرفی رویکرد جدید حوزه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، اهداف بخش‌های مهم این حوزه از جمله کانون‌های فرهنگی، نشریات دانشجویی، تشکل‌های اسلامی و مقصود از برگزاری رویداد‌های مهمی نظیر کرسی‌های آزاداندیشی، صنایع خلاق، جشنواره رشد و قلم به طور کامل تشریح شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر