صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان مطرح کرد:

درهای بنیاد ملی نخبگان به روی تک تک استعدادهای این مرز و بوم باز است

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر عزم جدی بنیاد ملی نخبگان در حمایت معنی‌دار از نخبگان گفت: موفقیت هر کشور جز با پرورش نخبگان میسر نخواهد شد، از امروز درب‌های بنیاد ملی نخبگان به روی همه استعدادها باز است تا در کنار هم مسیر نخبگی را هموار کنیم.
کد خبر : 936624

به گزارش خبرگزاری آنا، آیین استقبال از دانشجویان ورودی‌ ۱۴۰3  با عنوان «شریف سلام» با حضور سعید خدایگان قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، رئیس دانشگاه صنعتی شریف، برخی از معاونین و مدیران دانشگاه، دانشجویان نو ورود و خانواده‌های آن‌ها در سالن استاد جباری دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

در این مراسم  سعید خدایگان قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان و عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف طی سخنانی گفت: به عنوان کسی که نیمی از عمر خود را در دانشگاه صنعتی شریف گذرانده، معتقدم شما وارد خانواده بزرگ و بسیار با اصالت شریف شده‌اید و این اصالت در آینده به شدت شما را وابسته خودش خواهد کرد تا جایی که نام شریف تا همیشه با شما عجین خواهد بود.

وی افزود: شما با موفقیت ماراتن آزمون سراسری را طی کرده‌اید و این اولین نشانه نخبگی شما است، این مسیر را تا پایان راه ادامه دهید. عزم جدی در شناسایی دقیق و کامل استعداد‌های برتر و حمایت معنی‌دار از نخبگان از برنامه‌های راهبردی بنیاد است. موفقیت هر کشور جز با پرورش نخبگان میسر نخواهد شد، درب‌های بنیاد ملی نخبگان به روی تک تک استعدادهای این مرز و بوم باز است تا در کنار هم مسیر نخبگی را هموار کنیم.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان افزود: انسان کامل چهار وجه دارد که لازمه رشد انسان تکامل دادن هر چهار وجه است. وجه فکری که با مطالعه آثار و کتب بزرگان محقق می‌شود، وجه روحی که به واسطه ارتباط با خالق امکان‌پذیر است، وجه معرفتی که با گرایش به یکی از شاخه‌های هنری ممکن می‌شود و وجه جسمی که با گرایش به ورزش ممکن ایجاد می‌شود، به شما توصیه می‌کنم هر چهار وجه زندگی را در دوران تحصیل خود در شریف تقویت کنید.

وی عزت و اقتدار امروز کشور را مدیون وجود استادان گرانقدر و فرهیخته‌ دانست و افزود: این عزیزان با تلاش و کوشش مستمر خود، راه‌های تعالی و توسعه علمی کشور را هموار کردند. قدرشان را بدانید و از دانش و تجربیات گران‌ بهای‌شان نهایت بهره را ببرید و به دیگران نیز منتقل کنید تا چراغ دانش در این مرز و بوم همیشه روشن بماند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: بنیاد علم ایران
ارسال نظر