صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۸ - ۲۸ مهر ۱۴۰۳
جابرانصاری:

دانشگاه حل مسئله باید در مرجعیت علمی کشور نقش‌آفرین باشد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان گفت: نگاه غالب در دانشگاه آزاد اسلامی عبور از مسیر آموزش تئوری به سمت تبدیل به دانشگاه حل مسئله است که برای رسیدن به این هدف باید در مرجعیت علمی کشور نقش‌آفرین باشیم.
کد خبر : 936620

به گزارش خبرنگار آنا، محمدرضا جابرانصاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در جلسه توجیهی دستیاران آموزشی این واحد دانشگاهی اظهار کرد: مسیری که امروز دانشگاه آزاد اسلامی می‌پیماید بر اساس سندی بوده به نام سند توسعه و تعالی که در آن رسالت، هدف و مسیر حرکت دانشگاه به روشنی ذکر شده و راهبرد‌های رسیدن به این اهداف به تفصیل بیان شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه مردمی از مردم و برای مردم بوده که با همت مردم و توسط امانت‌داران آنها تأسیس شده، توضیح داد: سرانه‌ای که این دانشگاه برای هر دانشجو صرف می‌کند تقریباً ۲۰ درصد سرانه دانشگاه‌های دولتی است با این تفاوت که مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی به لحاظ اقتصادی متکی به دریافت شهریه‌ای بوده و از دانشجویان دریافت می‌کند در حالی که دانشگاه‌های دولتی از بودجه عمومی استفاده می‌کنند که این بودجه به ازای هر دانشجو تقریباً ۵ برابر سرانه دانشجویی این دانشگاه است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان داشتن بیش از ۷ میلیون فارغ‌التحصیل، بیش از یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجو و نیز داشتن حدود ۲۱ درصد از تولیدات علمی کشور را افتخاری بزرگ برای دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: امروز نگاه غالب در این دانشگاه عبور از مسیر آموزش تئوری به سمت تبدیل شدن به دانشگاه حل مسئله است که برای رسیدن به این هدف باید در مرجعیت علمی کشور نقش‌آفرین باشیم.

رفتار استاد در بحث آموزش‌های علمی و تئوری تأثیرگذار است

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان نیز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با سبقه طولانی آینده‌ای روشن و پرفروغ را برای خود در نظر گرفته که این مهم جز با همت همه ارکان دانشگاه به‌ویژه استادان به دست نخواهد آمد.

حجت‌الاسلام سعید احمدی‌نیا افزود: آنچه در رابطه استاد و دانشجو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ایجاد ارتباط معنوی و اخلاقی بوده؛ چراکه حتی در بحث آموزش‌های علمی و تئوری نیز اخلاق، رفتار و منش استاد بسیار تأثیرگذار است.

احمدی نیا تأکید کرد: امروز دشمن علاوه بر جنگ در عرصه‌های مختلف نظامی و اقتصادی، جبهه جدید در عرصه جنگ شناختی و ادراکی گشوده که در این عرصه جدید تلاش دارد جامعه را نسبت به داشته‌های خود بی‌اعتنا کرده و یا با انکار همه پیشرفت‌های شگرفی که در زمینه‌های مختلف علمی، اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و نظامی که در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود همه تحریم‌ها و محاصره‌های اقتصادی و جنگ هشت ساله در کشور اتفاق افتاده جامعه را نسبت به آنچه دارد، ناامید کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر