صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۶ - ۲۸ مهر ۱۴۰۳

عبور معاملات برق سبز از ۱۰ میلیون کیلووات‌ساعت در روز

در تابلوی برق سبز بورس انرژی در روز چهارشنبه گذشته (۲۵ مهرماه) ۱۲ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۳۲۰ کیلووات‌ساعت برق به ارزش ۳۶۶ میلیارد و ۶۶۶ میلیون و ۳۶۱ هزار و ۹۲۰ ریال دادوستد شد.
کد خبر : 936605

به گزارش خبرگزاری آنا از وزارت نیرو، از ابتدای معاملات شرکت‌های توزیع در تابلوی برق بورس انرژی از خرداد تا ۲۴ مهر تعداد ۲۸ نیروگاه دولتی و ۳۶ نیروگاه خصوصی مشغول عرضه برق بوده‌اند و در این مدت در مجموع ۸۳۰۴ معامله توسط ۳۹ شرکت توزیع نیروی برق رقم خورده است.

همچنین حجم معاملات روزانه به ۸۱ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۵۸۰ مگاوات ساعت با متوسط قیمت یک‌هزار و ۱۸۷ ریال، حداقل نرخ ۸۵۰ ریال و نرخ معاملات به حداکثر قیمت یک‌هزار و ۳۹۰ ریال رسید. ارزش این معاملات نیز به ۹۶ هزار و ۱۷۶ میلیارد ریال رسید.

در روز سه‌شنبه گذشته (۲۴ مهرماه) تعداد معاملات با رشد ۵۲ درصدی همراه شد و تعداد ۹۷ معامله در یک روز معاملاتی در بازار برق بورس انرژی ایران به ثبت رسید.

در معاملات هفته قبل، نیروگاه‌های دولتی با ۴۰ میلیون و ۸۱۸ هزار و ۴۹ مگاوات ساعت، سهم ۵۱ درصدی از فروش را به خود اختصاص دادند.

از سوی دیگر نیز نیروگاه‌های خصوصی با ۴۰ میلیون و ۸۸ هزار و ۹۲۴ مگاوات ساعت، سهم ۴۹ درصدی از فروش داشتند.

همچنین در آخرین روز معاملاتی هفته‌ای که گذشت ۶۴۹ میلیون و ۴۶۳ هزار و ۵۲۰ کیلووات‌ساعت برق سلف در بازار برق به ارزش ۶۴۶ میلیارد و ۹۹۴ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۴۰ ریال معامله شد.

در تابلوی برق سبز نیز در همین روز ۱۲ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۳۲۰ کیلووات‌ساعت برق به ارزش ۳۶۶ میلیارد و ۶۶۶ میلیون و ۳۶۱ هزار و ۹۲۰ ریال دادوستد شد.

این رقم در آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۷۲۰ کیلووات‌ساعت برق بود و عبور آن از ۱۰ میلیون کیلووات‌ساعت نشان از استقبال مردم از انرژی پاک است.

انتهای پیام/

برچسب ها: برق انرژی
ارسال نظر