صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۳ - ۲۸ مهر ۱۴۰۳

ترویج شایسته‌سالاری و افزایش رقابت در فضای ادبی جشنواره علی اکبر(ع)

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد یزد عنوان کرد: استادان با ارزیابی آثار جشنواره شعر علی اکبر(ع) به ارتقای کیفیت آنها کمک خواهند کرد، این اقدام می‌تواند به ترویج شایسته‌سالاری و افزایش سطح رقابت در فضای ادبی منجر شود.
کد خبر : 936521

محمدعلی دهقان‌ تفتی رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در گفت‌وگو با خبرنگار آنا با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر و مدیحه‌سرایی حضرت علی اکبر(ع) از سری برنامه‌های چهارمین جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی در بهمن‌ امسال با بیان اینکه در راستای ارتقای ادبیات اسلامی و شعر و مدیحه‌سرایی، دانشکده علوم انسانی گام‌های مهمی در حمایت از این جشنواره برداشته است، اظهار کرد: این دانشکده با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نقد و بررسی آثار و با همکاری استادان و دانشجویان در راستای کمک به ارتقای کیفیت جشنواره بین‌المللی شعر مدیحه‌سرایی حضرت علی اکبر(ع) اقدامات مؤثری انجام می‌دهد.

{$sepehr_key_2718}

وی ادامه داد: این دانشکده تصمیم دارد تا با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، فضایی فراهم کند که شاعران بتوانند به خلق آثار برجسته‌تری بپردازند. این کارگاه‌ها به شعرای شرکت‌کننده در جشنواره کمک می‌کند تا با تکنیک‌ها و اصول جدید آشنا شده و تجربیات ارزشمندی را از اساتید برجسته حوزهٔ ادبیات کسب کنند.

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد با اشاره به حضور استادان دانشکده در کمیته داوری عنوان کرد: استادان با ارزیابی آثار ارائه شده به ارتقای کیفیت آنها کمک خواهند کرد. این اقدام می‌تواند به ترویج شایسته‌سالاری و افزایش سطح رقابت در فضای ادبی منجر شود.

دهقان‌ تفتی افزود: برای ارتقای هرچه بیشتر جشنواره، دانشکده برگزاری جلسات نقد و بررسی شعر‌های رسیده را نیز در دستور کار خود قرار داده است. این جلسات باعث می‌شوند تا نظرات سازنده‌ای برای بهبود و کیفیت آثار مطرح شود و شاعران بتوانند با دقت و توجه بیشتری آثار خود را اصلاح کنند.

وی بیان کرد: دانشکده علوم انسانی از توانایی‌های دانشجویان و استادان گروه مدیریت رسانه برای انجام اطلاع‌رسانی و تبلیغات از طریق رسانه‌های دانشگاهی و شبکه‌های اجتماعی استفاده خواهد کرد. این اقدامات می‌تواند موجب جذب بیشتر علاقه‌مندان و مشارکت‌کنندگانی با استعداد در جشنواره شود.

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد  با تشکر از عوامل برگزارکننده جشنواره مطرح کرد: همکاری‌های علمی مانند این می‌تواند به شکوفایی و ارتقای سطح جشنواره کمک کرده و ارتباطات سازنده‌ای بین مراکز علمی و فرهنگی ایجاد کند. دانشکده علوم انسانی با این برنامه‌ها تلاش دارد تا نه تنها جشنواره را به موفقیت نزدیک‌تر کند؛ بلکه به انتقال مفاهیم عمیق ادبیات اسلامی و شعر مدیحه‌سرایی به جامعه نیز یاری رساند.

به گزارش آنا، چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می‌شود، علاقه‌مندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر