صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محمد خراسانی‌زاده در گفت‌وگو با آنا؛

پرتره‌نگاری انسان با نگاه روانشناسی اجتماعی در موزه هنرهای معاصر/از «پیکاسو» و «دالی» تا «کمال‌الملک»

محمد خراسانی زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ گفت: یکی از غنی‌ترین نمایشگاه‌های تاریخ موزه هنرهای معاصر با عنوان «چشم در چشم»؛ پرتره نگاری انسان با نگاه روانشناسی اجتماعی این روزها به نمایش در آمده است.
کد خبر : 936476

محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: در حال حاضر سه نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر تهران فعال است. این موزه دارای 9 نگارخانه است که هر یک فضای بزرگی شامل نقاشی‌ها،‌ گرافیک، مجسمه،‌ عکس و ... در آن به نمایش داده می‌شود. در نمایشگاه‌های یک تا پنج، نمایشگاه «چشم در چشم» به چهره پردازی و پرتره نگاری انسان با نگاه روانشناسی اجتماعی پرداخته و یکی از غنی‌ترین نمایشگاه‌های تاریخ موزه محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: نام بزرگان هنر مدرن ایران و جهان با یک غنای ویژه دراینجا کنار هم قرار گرفته از پیکاسو، تا براکت، دالی، بیکن، پولاک، کمال الملک، حیدریان و دیگر هنرمندان شناخته شده دیگر که در مکاتب هنری مدرن اروپا و آمریکا و ایران آنها را می‌شناسیم. گاهی به هر بهانه‌ای بخشی ازاین آثار در موزه به نمایش گذاشته شده بود منتها اینطور نبود که کلکسیونی از این آثار از گنجینه به نمایش گذاشته شود که الان این اتفاق افتاد.

وی در ادامه افزود: در نگارخانه شش که اختصاصی است بازنمایش غرفه رسمی کشورمان در دوسالانه هنر ونیز را داریم چرا که مهمترین رویداد هنرهای تجسمی جهان هم اکنون در ونیز از اردیبهشت در حال برگزاری است و همزمان با این رویداد در موزه هم ما غرفه خود را بازنمایی کردیم. در نگارخانه‌های 7 تا 9 آثار یکی از هنرمندان فراملی استاد فرخ شایسته را به نمایش گذاشتیم که نگارگری را در مکتب شیراز آغاز کرد و استاد تمام یکی از دانشگاه‌های ژاپن است و آثارش که ماحصل زیست هنرمندانه اش است، در موزه به نمایش به دلیل حفظ هویت ملی در آمده است.

وی در پایان گفت: تقریبا همزمان با پایان یافتن رویداد ونیز که مهمترین رویداد جشنواره‌ای دنیا در عرصه تجسمی محسوب می‌شود، این نمایشگاه‌های ما در تهران نیز به پایان می‌رسد. نمایشگاه‌های موزه هنرهای معاصر تا بیست و هفتم آبان ماه برقرار خواهد بود. تمام ایام تعطیل اعم از تعطیل رسمی و آخر هفته‌ها به استثنای دوشنبه‌ها موزه باز است.

انتهای پیام/

ارسال نظر