صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۲۱ - ۲۶ مهر ۱۴۰۳

روش‌های شناسایی بیماری نادر «سرطان سارکوم سروگردن»؛ از اطلاع‌رسانی رسانه‌ای تا حمایت خانواده

یک رادیولوژیست با اشاره به نادر بودن سرطان سارکوم سر و گردن در کودکان کمک رسانه‌های به نحوه تشخیص این بیماری را یک مسیر جدید برای درمان این بیماری دانست.
کد خبر : 936454

امیرافراز فلاح‌نجم‌آبادی در گفتگو با خبرنگار سلامت آنا، با اشاره به برگزاری کنفرانس سارکوم سروگردن کودکان گفت: سرطان سارکوم سروگردن از سرطان‌های نادر به شمار می‌رود، بر همین اساس در این کنفرانس به صورت فوق تخصصی و با حضور استادان و پزشکان حوزه‌های مختلف از جنبه‌های گوناگون به سارکوم سروگردن کودکان پرداخته شد.

این رادیولوژیست با بیان اینکه اغلب کنفرانس‌های حوزه سرطان در سطح دانشگاهی برگزار می‌شوند، افزود: در این کنفرانس، اما استادان و پزشکان حوزه‌های مختلف ولی مرتبط با درمان چندوجهی سارکوم سروگردن کودکان حضور دارند که کار بدیعی است و ظرفیت بین‌المللی شدن دارد.

وی همچنین گفت: سرطان سارکوم سروگردن از سرطان‌های نادر به شمار می‌رود و یکی از کار‌هایی که رسانه‌ها می‌توانند برای کمک به تشخیص و درمان این بیماری انجام دهند، نشان دادن مسیر درمان پس از برخورد خانواده با علائم است که بدانند درمان را باید از کجا و چگونه شروع کنند؟ به کدام پزشک و کدام بیمارستان مراجعه کنند و چه مواردی را درنظر بگیرند؟ ترسیم این مسیر خود کمکی بزرگ در درمان سارکوم سروگردن است.

کنفرانس علمی یک روزه تازه‌های سارکوم سر و گردن کودکان، در مرکز مرکز تحقیقات جامع سرطان کودکان محک و با حمایت علمی انجمن رادیوانکولوژی ایران در مؤسسه خیریه محک برگزار شد. محوریت این کنگره رویکرد درمان چند تخصصی در تومور‌های سر و گردن کودکان بوده و استادان و متخصصان از دانشگاه‌های معتبر داخلی و بین‌المللی در آن حضور یافتند.

مباحث مختلفی همچون تازه‌های پاتولوژی در رابدومیوسارکوم و یوئینگ سارکوم کودکان، نقش بیولو‍ژی ملکولی در درمان سیستمیک رابدومیوسارکوم کودکان، کاربرد جراحی در تومور‌های سینونازال کودکان عوارض کوتاه مدت و دراز مدت آن، قابلیت‌ها و محدودیت‌های جراحی و بازسازی بافتی در تومور‌های سروگردن کودکان، رادیوتراپی یوئینگ سارکوم سرو گردن کودکان (درمان و عوارض) و ... در این کنفرانس علمی بررسی شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سرطان
ارسال نظر