صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۵ - ۲۶ مهر ۱۴۰۳

آزمایش واکسن ترکیبی کووید و آنفلوآنزا به دلیل مشکلات نوروپاتی تعلیق شد

سازمان غذا و داروی آمریکا آزمایش بالینی واکسن ترکیبی کووید و آنفلوآنزای نوواکس را به دلیل نگرانی از آسیب‌های ایمنی متوقف کرد
کد خبر : 936448

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری آنا، سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) آزمایش بالینی واکسن ترکیبی آنفلوانزا و کووید نوواکس و سایر واکسن‌های مستقل را به دلیل نگرانی‌های ایمنی به حالت تعلیق درآورد.

تعلیق این آزمایش‌ها پس از آن صورت گرفت که یکی از شرکت‌کنندگان حاضر در آزمایش، پس از دریافت این واکسن اعلام کرد که دچار آسیب عصبی شده است.

نوواکس تولیدکننده این واکسن ترکیبی اعلام کرد یکی از شرکت‌کنندگان آزمایش بالینی واکسن ترکیبی، ماه گذشته علائم نوروپاتی حرکتی، یا آسیب به سلول‌های عصبی که عضلات و حرکت را کنترل می‌کند، را گزارش کرده است. این فرد در ژانویه سال گذشته واکسن را دریافت کرده بود.

این تولیدکننده همچنین اعلام کرده است که اگرچه هنوز مشخص نشده که آیا واکسن موجب این اتفاق برای فرد دریافت‌کننده شده است یا خیر؟ با این حال همکاری خود را برای حل تعلیق آزمایش واکسن ترکیبی با سازمان غذا و داروی آمریکا ادامه می‌دهد.

ربرت واکر، مدیر ارشد پزشکی نوواکس، گفت: هدف ما این است که این موضوع را به‌طور موفقیت‌آمیز حل کنیم و آزمایش فاز ۳ خود را هر چه سریع‌تر آغاز کنیم. راجر سونگ دیگر تحلیل‌گر این شرکت نیز گفت که نوروپاتی حرکتی عارضه‌ای نبوده که در هیچ‌یک از آزمایش‌های قبلی واکسن‌های نوواوکس مشاهده شده باشد.

این شرکت در ماه مه قراردادی به ارزش حداقل ۱.۲ میلیارد دلار با شرکت سانوفی فرانسه امضا کرد تا واکسن نوواوکس را در اکثر کشور‌ها به‌صورت مشترک بفروشد و از واکسن کووید خود به همراه واکسن‌های آنفولانزا برای توسعه یک واکسن ترکیبی استفاده کند.

هم‌زمان با تعلیق این آزمایش، سهام شرکت تولیدکننده تا ۲۴ درصد کاهش پیدا کرد و چنانچه این سقوط تداوم پیدا کند، حدود ۴۰۰ میلیون دلار از ارزش بازار آن کاسته می‌شود.

منبع: رویترز

انتهای پیام/

برچسب ها: واکسن
ارسال نظر