صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۷ - ۲۶ مهر ۱۴۰۳

ابهر ۶۰ درصد صنایع ریسندگی کشور را در دل خود جای داده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر با یادآوری اینکه ۴۳ درصد صنایع استان زنجان در ابهر واقع شده است، گفت: ابهر ۶۰ درصد صنایع ریسندگی را در دل خود جای داده است.
کد خبر : 936431

به گزارش خبرنگار آنا، سیاوش طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان که در واحد ابهر برگزار شد با بیان اینکه جغرافیای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی شهر ابهر موجب شده این شهرستان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرستان استان زنجان باشد، اظهار کرد: ابهر با قدمت تمدنی چند هزار ساله و آثار تاریخی فراوان در جوار شهرستان خرم‌دره به‌عنوان شهر‌های پرجمعت استان زنجان با بهره‌مندی از ظرفیت‌های خدادای و طبیعی از ویژگی‌های خاص و بی‌نظیری برخوردار است.

وی با یادآوری اینکه ۴۳ درصد صنایع استان زنجان در ابهر واقع شده است و ابهر ۶۰ درصد صنایع ریسندگی را در دل خود جای داده است، افزود: شهر هیدج قطب اصلی تولید کفش بچه‌گانه در کشور محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر با بیان اینکه جمعیت دانش‌آموزی شهرستان ابهر ۳۳ هزار نفر است و ۲۰۷ واحد آموزشی در این شهرستان فعال است، ادامه داد: ۱۱ مرکز آموزش عالی نیز در ابهر فعالیت دارند.

طاهری با تشریح وضعیت و سیمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر عنوان کرد: این واحد دانشگاهی سال ۶۹ با جذب ۷۵ دانشجو در رشته ادبیات فارسی آغاز به کار کرد و سال ۷۳ ساختمان فعلی دانشگاه تأسیس شد و در سایت ۳۰ هکتاری به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر