صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۲ - ۲۶ مهر ۱۴۰۳

آمریکا برای اولین بار با بمب‌افکن B2 به یمن حمله کرد

وزارت دفاع آمریکا می‌گوید که در تهاجم هوایی اخیر به مواضع انصارلله یمن از بمب‌افکن‌های رادارگریز B2 استفاده کرده است.
کد خبر : 936417

به گزارش خبرگزاری آنا، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا بامداد پنجشنبه اعلام کرد این کشور در مشارکت با انگلیس چند حمله هوایی علیه انصارالله یمن انجام داده و پنج واحد تأسیسات زیرزمینی ذخیره سلاح را با استفاده از بمب‌افکن‌های رادارگریز بی-۲ هدف قرار داده است.

استفاده از «بی-۲ اسپیریت» در تهاجم به یمن اتفاق تازه‌ای است و تا پیش از آن آمریکا برای هدف قرار دادن تأسیسات و تسلیحات انصارلله از جنگنده‌های متعارف استفاده می‌کرد.

وزیر دفاع آمریکا با توجه به این حملات مدعی شد: «این یک نمایش بی‌نظیر از توانایی ایالات متحده برای هدف قرار دادن تأسیساتی بود که دشمنان ما تلاش می‌کنند از دسترس خارج نگه دارند، هر چقدر هم با عمق زیاد در زیر زمین پنهان شده و قوی ومستحکم شده باشد.»

رسانه‌های وابسته به انصارالله از انجام ۹ حمله هوایی از سوی آمریکا و انگلیس به دو منطقه کهلان و العیلا در شرق شهر صعده خبر می‌دهند. همچنین شش حمله دیگر در برخی مناطق واقع در شمال و جنوب صنعا، پایتخت این کشور صورت گرفته است.

ارتش یمن متعهد شده‌ است تا حملات خود علیه کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ را تا زمان توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه که با حمایت آمریکا و انگلیس صورت می‌گیرد ادامه دهد.

یک منبع نظامی عالی‌رتبه یمنی در مصاحبه با «المیادین» گفته است: استفاده از بمب‌افکن‌های رادارگریز «بی ۲» بیانگر وحشت آمریکا در مقابله با یمن است و تجاوز اخیر آمریکا و انگلیس هیچ تاثیری بر ساختار سلاح‌های یمنی نداشته است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر