صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۷ - ۲۶ مهر ۱۴۰۳

تاکید ایران و قطر بر همکاری در حوزه کنترل بیماری‌های واگیر

معاون بهداشت، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با همتای قطری خود با اشاره به وجود زیرساخت‌های مناسب در ایران و قطر بر لزوم تبادل تجربیات بین دو کشور در حوزه بیماری‌های غیر واگیر تأکید کرد.
کد خبر : 936410

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری آنا، علیرضا رئیسی، در دیدار با همتای قطری خود در حاشیه هفتاد و یکمین اجلاس کمیته منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت  گفت: ارتباطات مناسب و رو به رشدی در حوزه سلامت در دو کشور وجود دارد.

رئیسی با بیان اینکه دو کشور دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه‌های زیرساخت‌های بهداشتی، کنترل بیماری‌ها، نظام دیجیتالی سلامت و سایر حوزه‌ها هستند، گفت: ما می‌توانیم با توسعه همکاری این ظرفیت‌ها را افزایش دهیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار کرد: کرونا به ما نشان داد که برای سالم بودن کشورها، باید سایر کشور‌ها سالم و عاری از بیماری باشند.

رئیسی پیشنهاد داد که کشور‌های ایران، قطر و دیگر کشور‌های علاقه‌مند در حوزه کنترل بیماری‌های واگیر همکاری داشته و با تشخیص زودرس بیماری و تبادل اطلاعات، بتوان بیمار‌های واگیر را کنترل کرد.

نیکنام دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت نیز در این دیدار ضمن تشکر از دولت قطر و وزیر بهداشت قطر برای میزبانی هفتاد و یکمین اجلاس کمیته منطقه مدیترانه شرقی اظهار داشت: دو سند با وزارت بهداشت قطر در حال امضا بوده و کارگروه همکاری دو کشور در حال شکل‌گیری است.

وی اظهار امیدواری کرد که با انجام این دو کار همکاری بین دو کشور گسترش یابد.

صالح عمری معاون بهداشت وزارت بهداشت قطر نیز گفت: وزارت بهداشت قطر دارای توانمندی زیادی در حوزه سلامت است و ما علاقه‌مند به همکاری با وزارت بهداشت ایران هستیم.

ﻫﻔﺘﺎﺩ و یکمین ﻧﺸﺴﺖ ﮐﻤﯿﺘﻪ منطقه‌ای ﺩﻓﺘﺮ ﻣﺪﯾﺘﺮﺍﻧﻪ ﺷﺮﻗﯽ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ (امرو) ﺑﺎ ﺷﻌﺎﺭ «سلامت موضوع فرامرزی: اقدام، دسترسی، برابری» ﺩﺭ ﺷﻬﺮ دوحه قطر ﻭ ﺑﺎ ﺣﻀﻮﺭ همه ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ ﻋﻀﻮ در حال برگزاری است.

اجلاس سالیانه کشور‌های عضو منطقه مدیترانه شرقی، یکی از مهم‌ترین رویداد‌های منطقه‌ای در راستای تصمیم سازی و تنظیم سیاست‌های سلامت منطقه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران قطر
ارسال نظر