صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۱ - ۲۶ مهر ۱۴۰۳

قلعه‌نویی:فروغی و جبلی با آدم‌هایی که با من مشکل دارند تریبون می‌دهند/ برخی با تبر و اره برقی تیم ملی را زدند

سرمربی تیم ملی گفت: آنهایی که با امیر قلعه‌نویی ضدیت دارند برای تسویه حساب با من، زحمات بازیکنان تیم ملی را زیر سوال نبرند.
کد خبر : 936403

به گزارش خبرگزاری آنا، امیر قلعه‌نویی روز آنتن زنده برنامه تلویزیونی اظهار کرد: در گذشته کلی لژیونر داشتیم. ولی الان در اروپا یک لژیونر داریم که هنوز جایگاه خود را در اینتر به دست نیاورده و شاید، چون از پورتو به اینتر آمده است. الان بازیکنی مثل سردار آزمون وقتی از رم به امارات می‌آید شرایط بسیار سخت‌تر می‌شود. باید با دقت مسائل را رصد کنیم. علاوه بر اینکه لژیونر در اروپا یک بازیکن داریم شرایط سنی این لژیونر‌ها هم بالا رفته است. ما تولید بازیکن نداشتیم که باید از باشگاه‌ها و تیم‌های ملی پایه باشد که در تیم ملی بزرگسالان بازی کنند، ما که نمی‌توانیم در تیم ملی تولید بازیکن کنیم.

وی ادامه داد: مشکل بعدی نداشتن زمین برای میزبانی است. چهار تا بازی کردیم. زمین فولادشهر با همه زحماتی که کشیده شد شرایط راه رفتن را نداشت چه رسد به اینکه شرایط بازی کردن تیم ملی را داشته باشد. با همه این موارد تیم لی بعد از ۱۸ سال رنک نوزدهم فیفا را به دست آورده است. به کی‌روش احترام می‌گذارم و او را دوست دارم، گهگاه با او ارتباط هم دارم. بعد از یک سال خدا کمک کرده ما دو تا جام آوردیم که می‌گفتند معتبر نیست ولی همان تیم‌های کافا و تورنمنت اردن توانستند تا مراحل بالایی جام ملت‌ها بالا بیایند. ژاپن را بردیم و روی بدشانسی به قطر در نیمه‌نهایی باختیم. قطعاَ ایراد‌هایی داشتیم. با همه اینها در مرحله سوم و نهایی انتخابی جام جهانی، بماند فوتبال ایران تحریم است و پول‌های فدراسیون را نمی‌دهند. جا دارد از تاج، هیئت رئیسه و رضا اسدیان تشکر کنیم که فدراسیون را در بحبوحه مالی می‌چرخانند.  

سرمربی تیم ملی افزود: با همه مشکلاتی که داشتیم الان در جدول اول هستیم. سه تا تیم در کل گروه‌ها ۱۰ امتیازی هستند. ژاپن، ایران و ازبکستان، ما یک گل خورده و ۶ گل زده داریم. میزبانی نداشتیم، دغدغه داشتیم، نکته مهم در مورد ژاپن، در توکیو بازی دارد با اولین پرواز تمامی بازیکنان لژیونرش به توکیو می‌رسند. ولی ما بازیکنان روسیه‌مان ۳۰ ساعت در پرواز هستند. پس ۳۰ ساعت را از دست داده‌ایم، در نظر بگیرید بازیکن شب قبل از سفر هم بازی داشته است. اینها مشکلاتی است که با وجود آنها صدرنشین هستیم. بازی با قرقیزستان را کنار بگذاریم، در بازی با امارات موقعیت‌های گل ۰.۵ دادیم و میانگین بالای ۲ موقعیت گل داشتیم. حرف من این است با امیر قلعه نویی مشکل دارید و می‌خواهید تسویه حساب شخصی کنید چرا زحمات بچه‌ها را زیر سوال می‌برید. در گذشته پاداش‌ها دلاری بوده و بازیکنان هم پاداش آنچنانی نمی‌گیرند. وظیفه ماست برای مردم تلاش کنیم ولی شرایط تغییر کرده است.

سرمربی تیم ملی درباره اینکه گفته بود کارشناسان به تیم ملی کمک کردند، اظهار کرد: کمک نکردند و تازه تبر و اره برقی هم برداشتند و به تیم ملی زدند. من می‌گویم جبلی رئیس صدا و سیما بر یکی از این دو اساس آمده، یا قابلیت‌هایش؛ یا موارد دیگر؛ اگر قرار است راجع به کسی صحبت کنید با رزومه‌اش و تخصصی که دارد صحبت کنید. به هر کسی نباید تریبون دارد. فروغی و جبلی با آدم‌هایی که با امیر قلعه‌نویی مشکل دارند تریبون می‌دهند.

وی ادامه داد: با رزومه صحبت کنید. من بالای هزار امتیاز با چند تیم در دیگر برتر آوردم. تیم‌هایی را گرفتم که از لحاظ جدول و مالی خوب نبودند. مثلاً سپاهانی را گرفتم که در سه چهار قبل از سرمربیگری من شرایط خوبی نداشته و من وقتی آدم تیم چهاردهم جدول بوده است. با ۳۲ میلیارد تیم را بستیم و از فتاحی بپرسید. الان خوشحالم که سپاهان یکی از قطب‌های فوتبال ایران است. نهالی که ما کاشتیم به ثمر نشست. با ۳۲ میلیارد تیم دوم شدیم. تراکتوری را گرفتیم که به آسیا رفتیم و با کمترین امکانات بودیم. سال بعد هم تا مرحله دوم آسیایی بالا رفتیم. با کمترین امکانات در یک نصفه زمین تمرین می‌کردیم. الان خدا پدر زنوزی و حدادیان را بیامرزد که هزینه می‌کنند. کلاً بخش خصوصی که تیمداری می‌کنند. شرایط مالی استقلال هم مثل الان نیست که هلدینگ پشت تیم باشد. آن زمان استقلال وضع نالی نداشت و من تیم یازدهم جدول را گرفتم و به قهرمانی رسیدیم. پس این رزومه کاری است.  

سرمربی تیم ملی افزود: جبلی و فروغی تریبون را به کسی ندهند که بیاید علیه تیم ملی حرف بزند. امیر قلعه‌نویی و تیم ملی کلی ایراد دارند. ایراد‌ها را بدون حب و بغض بگویید. وقتی آدمی در گذشته از قلعه‌نویی دلخوری داشته می‌آید علیه تیم ملی صحبت می‌کند. حرف من نیست زحمات بچه‌های تیم ملی زیر سوال می‌رود. یک روز جواب همه این آدم‌ها را می‌دهم ولی الان به خاطر جایگاه حقوقی‌ام نمی‌توانم جوابی بدهم. آقای تاج از من خواسته سکوت کنم و سعه صدر داشته باشم ولی بالاخره روزی به تلویزیون می‌آیم و جواب تک تک آنها را می‌دهم. کار‌هایی که در گذشته کردند را خواهم گفت. الان برای تیم ملی سکوت می‌کنم. چون صددرصد سکوت به تیم ملی کمک می‌کند.  

قلعه‌نویی تأکید کرد: بحث من این است که تیم ملی و همه تیم‌های دنیا یکسری مشکلات فنی دارند. نمی‌شود که مشکلات نباشد وقتی چه خوب که انتقاد فنی باشد. بهتاش فریبا مصاحبه کرد و گفت سرعت انتقال تیم ملی بالا برود، هم انتقاد و هم راهنمایی کرد. تریبون در تلویزیون به کسانی می‌دهند که ضدیت با امیر قلعه‌نویی دارند. من می‌گویم بیایید منصفانه انتقاد کنید. من که عادت دارم بزنند و با این نوع رفتار‌ها عادت دارم. من تیم گل‌گهر را گرفتم و با پاری‌سن‌ژرمن مقایسه کردند. در کدال هزینه‌های این باشگاه مشخص شد. آدم‌هایی که چنین مقایسه‌ای کردند گذشته، حال و آینده‌شان را می‌شناسم.  

انتهای پیام/

ارسال نظر