صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۶ - ۲۶ مهر ۱۴۰۳
گزارش آنا از حضور وزیر ورزش در گود زورخانه در هفته تربیت بدنی

دنیامالی: بین اخلاق قهرمانی و پهلوانی تفاوت وجود دارد/ در مورد ساخت ورزشگاه تهران نمی توانم زمان بدهم+ فیلم

وزیر ورزش و جوانان گفت: اگر می‌خواهیم پهلوانان و جوانمردانی را تربیت کنیم نخست باید خودمان به این اخلاق آراسته باشیم.
کد خبر : 936399

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، با توجه به شروع هفته تربیت بدنی و ورزش، نواختن زنگ زورخانه با حضور احمد دنیا مالی وزیر ورزش و جوانان صبح امروز پنجشنبه ۲۶مهر در زورخانه شهید فهمیده برگزار شد.

در ابتدای مراسم، احمد دنیا مالی وزیر ورزش و جوانان در خصوص ورزش زورخانه ای گفت: این گود تاریخ ادبیات و هنر ما است. تمام تمدن ما در این گود خلاصه شده است. تمام نیاکان ما اهل این گود بوده اند. هیچ انسانی برتر نیست مگر به تقوا ادب و اخلاق و تواضع و فروتنی. تمام شهدای ما مظهر تواضع و فروتنی بوده اند. ما هزاران شهید تقدیم به این سرزمین و نقلاب کردیم تا اجازه ندهیم اجنبی یک وجب این خاک را تصاحب نکند. در اینجا باید یادی کنیم از شهدای مقاومت و سردار نیل فروشان. چه در سوریه چه در لبنان و اراضی اشغالی توسط چندین هزار نفر توسط رژیم کودک کش به شهادت رسیده اند. مردمان مظلوم اراضی اشغالی تنها می خواند از خاک خود دفاع کنند و در این مبارزه با افتخار کنارشان هستیم.

وی در خصوص هفته تربیت بدنی افزود: امیدوار هستیم شرایط در کشور به وجود بی آید که هر روز و هفته تربیت بدنی باشد و همه مردم از پیر و جوان، هر شغلی تا سی دقیقه ورزش کنند. آخرین آمار ورزش در روز ۱۳ دقیقه است که ان شالله بیشتر نیز می شود. از زمانی که خدمت گزار ورزش کشور شدم،  در این مدت هر زمان که بتوانم به ورزش و ورزش زورخانه ای خواهم پرداخت. همه تلاش خود را می کنیم تا جوانان ما مشی پهلوانی را آموزش ببینند. اگر بخواهیم فرزندانمان رسم پهلوانی را آموزش ببینید باید نخست خودمان به این اخلاق آراسته شویم. اگر خودمان مشی عدالت و جوانمردی را آموخته باشیم در این گود می‌توانیم پهلوانان زیادی تربیت کنیم. مرز قهرمانی با پهلوانی خیلی فاصله دارد. شاهد رفتار های جوانمردانه باشیم.

در ادامه مراسم ملی پوشان به میان گود آمده و ضرب مرشد به اجرای مراسم زیبایی پرداختند. 

در پایان مراسم، وزیر ورزش و جوانان از خانواده شهدا تقدیر و تجلیل کرد.

به گزارش آنا، دنیامالی در پایان این مراسم در جمع خبرنگاران حاضر شد و در بین مهمترین صحبت هایش در خصوص زمان کلنگ خوردن ورزشگاه تهران گفت: نمی توانم زمان دقیقی بگویم زیرا موانعی داریم که باید برطرف شود.

در فیلم زیر صحبت های کامل او را ببینید:

 

انتهای پیام/

ارسال نظر