صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سرپرست دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی خطاب به نودانشجویان:

مسیر جست‌وجو را سرلوحه قرار دهید

تقی راد با بیان اینکه اگر بخواهیم تمام مفاهیم علوم پایه را در دانشگاه یاد بگیرید، خیالی بیش نیست؛ تاکید کرد: شما باید راه دانش را برای رسیدن به مقصد پیش بگیرید و در حال جست و جوی مسیر دانش باشید.
کد خبر : 936397

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، آیین استقبال از نودانشجویان سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی صبح امروز (پنج‌‌شنبه، ۲۶ مهر ۱۴۰۳) با حضور عباس علی‌آبادی وزیر نیرو و ابراهیم نعیمی، معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان در سالن شهید ضرعامِ ورزشگاه آزادی برگزار شد.

حمیدرضا تقی راد، سرپرست دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی در این برنامه ضمن خوشامدگویی به پذیرفته‌شدگان کنکور ۱۴۰۳ گفت: راه سخت قبولی در کنکور را طی کرده‌اید، البته با وجود تنش‌ها جذابیت‌هایی را هم داشته است. بدون اغراق یکی از بهترین دانشگاه‌های صنعتی کشور را انتخاب کرده‌اید.

سرپرست دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی اضافه کرد: به خانواده‌ها، نودانشجویان و جامعه دانشگاهی خواجه نصیر بابت پذیرش استعدادهای برتر تبریک عرض می‌کنم.

تقی راد اضافه کرد: شما نودانشجویان بدانید که برای موفقیت در دوران دانشجویی و پس از آن باید چند عامل را رعایت کنید که مهم‌ترین آن خانواده و حمایت‌های والدین است. آموختن با جستن متفاوت است و باید علم را جست‌وجو پیدا کنید؛ بنابراین انتظار اینکه در دوران دانشجویی به شما محفوظات اضافی درس داده و محفوظات اضافی هم بخواهند نشدنی و نادرست است.

سرپرست دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی با بیان اینکه اگر بخواهیم تمام مفاهیم علوم پایه را در دانشگاه یاد بگیرید، خیالی بیش نیست؛ تأکید کرد: شما باید راه دانش را برای رسیدن به مقصد پیش بگیرید و در حال جست‌وجوی مسیر دانش باشید.

وی افزود: زمانی که دانشجو بودم اهمیت و کاربرد قلم را نمی‌دانستم؛ اما قلم چه کاربردی دارد و چه می‌کند؟ چرا خداوند در قرآن با کلمه بخوان شروع می‌کند؟ در واقع، اگر قلم نبود دانش بشر در سینه او حبس می شو و از نسلی به نسل دیگر منتقل نمی‌شد.

تقی راد خطاب به نودانشجویان گفت: اهمیت قلم  امروز مهم است؛ چرا که نه فقط دانش، بلکه تجربیات دانشمندان و فرهیختگان و فرهنگیان از طریق قلم و کتاب منتقل شود، البته این قلم امروزه فرم جدید، فرم رسانه و فرم دیجیتال پیدا کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر