صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۷ - ۳۰ مهر ۱۴۰۳

ابهامات عجیب برای برگزاری انتخابات فدراسیون اسکی و سکوت وزارت ورزش

درحالی ثبت نام انتخابات فدراسیون اسکی به پایان رسید که به نظر می رسد وزارت ورزش نمی خواهد تا روز انتخابات سرپرستی برای این فدراسیون منصوب کند.
کد خبر : 936369

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، مهلت ثبت نام کاندیدای ریاست فدراسیون اسکی روز بیست و یکم مهرماه به پایان رسید. در این دوره، 7 نفر کاندیدا شدند که به ترتیب 1-بهرام ساوه شمشکی2-سید مجتبی صید3-عادل عالیشان4-بهنام محمودی5-رضا میرابوطالبی 6- سید حمید مهدوی7- عباس نظریان مادوانی برای انتخابات اقدام کرده اند.

تاریخ برگزاری انتخابات اسکی 17 دی در نظر گرفته شده و جالب است که درست با پایان دوره 4 ساله عباس نظریان انتخابات فدراسیون اسکی برگزار می شود. جالب تر اینکه یک هفته قبل از ثبت نام انتخابات ریاست فدراسیون اسکی، ثبت نام انتخابات هیئت اسکی تهران انجام شده است.

اقدامات اخیر برای ثبت نام برگزاری مجمع انتخاباتی در اسکی شائبه هایی دارد که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت. با توجه به اینکه عباس نظریان خودش اکنون رئیس فدراسیون اسکی است طبق روال قانونی و شاید هم عرفی وزارت ورزش باید یک سرپرست بی طرف بعد از پایان دوره رئیس فعلی انتخاب می کرد تا آن سرپرست بی طرف مجمع انتخاباتی را برگزار می کرد اما اکنون در اقدامی سوال برانگیز درحالی که هنوز دوره نظریان تمام نشده و او هم نشانی از استعفا در برنامه هایش ندارد اقدام به ثبت نام کاندیداها شده و درست در فصلی که شروع کار اسکی بازان است انتخابات برگزار می شود.

سوالی که مطرح می شود این است آیا بهتر نبود وزارت ورزش با پایان دوره نظریان سرپرستی برای فدراسیون اسکی انتخاب می کرد و اجازه داده می شد تیم ملی اسکی که 20 روز بعد از تاریخ 17 دی باید در مسابقات هاربین چین شرکت کند در آرامش مسابقاتش را دنبال می کرد و سپس در یک بازه زمانی مناسب تر که معمولا بعد از انتخاب سرپرست بین 3 تا 6 ماه است انتخابات فدراسیون اسکی بدون هیچ شائبه ای برگزار می شد؟

اکنون که دبیر فدراسیون برای شرکت در انتخابات استعفا داده و رئیس هیئت فعلی استان تهران جایگزین او شده شائبه های مهندسی شدن انتخابات را تقویت نمی کند؟ دلیل سکوت وزارت ورزش درباره این نحوه برگزاری انتخابات اسکی چیست؟

ماجرا فقط این نیست و هر چه رو به جلو می رویم ابهامات بیشتر می شود. بین تمام باشگاه هایی که منحل شدند تنها سه باشگاه شرکت تلکابین دربندسر، تلکابین توچال و تلکابین سپیدان اصفهان که قانونا باشگاه هستند و مجوز دارند باید عضو مجمع باشند اما خبرهایی به گوش می رسد که شاید نماینده باشگاه ها از این سه باشگاه نباشند.

در هر صورت بهتر است وزارت ورزش در مورد چگونگی فرایند انتخابات فدراسیون اسکی شفاف سازی بهتری کند تا هرگونه شائبه از بین برود.

انتهای پیام/

برچسب ها: فدراسیون اسکی
ارسال نظر