صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۱۹ - ۲۵ مهر ۱۴۰۳

دختران، پیشگامانِ عرصه‌ فضا

ویژه برنامه‌ «دختران، پیشگامانِ عرصه‌ فضا» به همت انجمن دوستی دختران بین‌الملل و با همکاری گنبد مینا و مجمع شهرداران آسیایی برگزار می‌شود.
کد خبر : 936359

به گزارش خبرگزاری آنا، انجمن دوستی دختران بین‌الملل به مناسبت هفته جهانی فضا، با همکاری گنبد مینا و مجمع شهرداران آسیایی ویژه برنامه‌ «دختران، پیشگامانِ عرصه‌ فضا» را برگزار می‌کند.

در این ویژه‌برنامه فضانوردان زن روس و زنان نخبه‌ علوم فضایی ایران سخنرانی خواهند کرد.
یلنا لوچیتسکایا و  یلنا سِرووا فضانوردان روسی، سخنرانان این برنامه هستند که با حضور مترجم صحبت‌های مهمانان روس ترجمه خواهد شد. 
وفا صدقی، مدیر پروژه ماهواره پیام و کارشناس سازمان فضایی ایران و سیما مرادی‌نسب، نماینده ایران در شورای مشورتی نسل فضا سخنرانان ایرانی این همایش خواهند بود.
در این برنامه روایت متفاوتی از تجربیات، چالش‌ها و موفقیت‌های بانوان، نقش مهم و پررنگ دختران در علم نقل خواهد شد.

انجمن دوستی دختران بین‌الملل، متشکل از بانوان دغدغه‌مند و فعال در حوزه‌های مختلفی چون علم، فرهنگ، هنر، ادبیات، رسانه و زبان‌شناسی روسی و انگلیسی، در تابستان ۱۴۰۳ به صورت یک انجمن غیردولتی و مردم‌نهاد فعالیت خود را در ایران آغاز کرده است.
هدف اصلی این تشکل، کنشگری بین‌المللی و به ویژه تعامل فرهنگی و اجتماعی پیشرو با جامعه‌ زنان روسیه و سایر کشورهای روس زبان است.
این سمینار در مکان گنبد مینا و با همکاری مدیریت آن مجموعه، به مناسبت هفته‌ی جهانی فضا و با حضور زنان متخصص در حوزه علوم فضایی و فضانوردی از روسیه و ایران برگزار خواهد شد.
هدف این برنامه که در تاریخ ۵ آبان با موضوع نقش زنان و دختران در پیشبرد علوم فضایی مقرر گردیده است، هم‌افزایی و ایجاد انگیزه برای دختران و زنان علاقه‌مند به علم و فناوری می‌باشد.

سایر بخش‌های رویداد
در محوطه آسمان‌نمای گنبد مینا  آثار نفیس موزه فضایی مرحوم سیروس برزو، اولین ژورنالیست فضایی ایران به نمایش گذاشته خواهد شد.
برنامه ویژه‌ای با تم فضایی برای کودکان شامل بحث و گفتگو در حوزه علم فضا و جهان‌بینی کودک با اجرای علیرضا گل نراقی (روانشناس‌ و بیولوژیست) و مژده دلیر‌شارمی (مدرس نجوم کودک و کارشناس ارشد فیزیک)
و کارگاه جذاب کودک و فضا در محوطه گنبد مینا اجرا می‌شود.

 این برنامه رایگان شنبه ۵ آبان  ساعت ۱۷ تا ۲۰ در  تهران، سالن اصلی آسمان نمای گنبد مینا برگزار می‌شود‌.

طبق اعلام روابط‌عمومی رویداد، به علت ظرفیت محدود سالن، لازم است علاقه‌مندان برای شرکت در رویداد نام و نام خانوادگی خود را به این شماره پیامک کنند: ۰۹۲۲۴۶۱۹۳۷۴

 

انتهای پیام/

ارسال نظر