صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
امینی در پاسخ به آنا؛

رتبه‌های دو رقمی کنکور کدام رشته‌های دانشگاه شریف را انتخاب کردند؟

مدیر آموزشی دانشگاه صنعتی شریف درباره تعداد پذیرفته شدگان کنکور ۱۴۰۳ در دانشگاه صنعتی شریف به تفکیک رشته تحصیلی، توضیحاتی ارائه کرد. 
کد خبر : 936292

مرتضی امینی مدیر کل آموزش دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره وضعیت اقبال داوطلبان کنکور نسبت به رشته‌های فنی اظهار کرد: در سال‌های اخیر تعداد متقاضیان گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک در کنکور سراسری (که رشته‌های فنی-مهندسی و علوم پایه را انتخاب می‌کنند) کاهش یافته است.

۹۳ نفر اول کنکور دانشگاه شریف را انتخاب کردند 

وی در پاسخ به این سوال که چند نفر از پذیرفته شدگان کنکور کارشناسی ۱۴۰۳، دانشگاه شریف را انتخاب کردند؟، گفت: از رتبه‌های ۱ تا ۱۰۰ گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک، ۹۳ نفر در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شده‌اند، از این تعداد ۷۱ نفر رشته مهندسی کامپیوتر، ۱۶ نفر رشته مهندسی برق، ۴ نفر رشته مهندسی مکانیک و ۲ نفر رشته علوم کامپیوتر این دانشگاه را انتخاب کرده اند. 

اعطای بورس تحصیلی صنایع؛ مشوقی برای جذب دانشجویان به رشته‌های فنی

امینی تصریح کرد: در دانشگاه صنعتی شریف، رتبه کشوری پذیرفته شدگان در رشته‌های مختلف نشان می‌دهد که به طور مشخص اقبال دانشجویان به رشته‌های مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی مکانیک و علوم کامپیوتر بیشتر از بقیه رشته‌ها است. اعطای بورس تحصیلی از سوی صنایع و سازمان‌های متقاضی نیروی کار متخصص نیز می‌تواند در جذب بیشتر دانشجویان به این رشته‌ها موثر باشد.

مدیر کل آموزش دانشگاه صنعتی شریف درباره اینکه کدام مشوق‌ها برای جذب دانشجویان به رشته‌های فنی مورد نیاز است؟، افزود: در حال حاضر، موضوعات اقتصادی تاثیر قابل توجهی بر انتخاب مسیر تحصیلی و شغلی افراد دارد؛ بنابراین اطلاع‌رسانی بیشتر و دقیق‌تر در خصوص آینده شغلی رشته‌های فنی-مهندسی، نیاز‌های کشور در زمینه‌های تخصصی فنی-مهندسی و درآمد شغلی دانش‌آموختگان بیشترین تاثیر را در جذب دانشجویان به این رشته‌ها در آینده دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر