صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۶ - ۲۵ مهر ۱۴۰۳

سهم ناچیز ایران از بازار جهانی حلال

رئیس مرکز ملی تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو با اشاره به سهم اندک ایران در بازار ۶ هزار میلیارد دلاری محصولات حلال، بر لزوم توجه به بهبود زیرساخت‌ها، بازاریابی و تعاملات بین‌المللی تأکید کرد.
کد خبر : 936255

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری آنا، حسین رستگار با بیان اینکه گردش مالی جهانی برند حلال به ۶ هزار میلیارد دلار می‌رسد، اظهار کرد: سهم ایران از این بازار تنها ۲ درصد است که در مقایسه با پتانسیل‌های کشور ما بسیار ناچیز است. کشور‌های پیشرو مانند مالزی و امارات از این فرصت اقتصادی به‌خوبی بهره برده‌اند و ما نیز باید در این مسیر گام برداریم.

رستگار به موانع موجود در مسیر توسعه صادرات محصولات حلال ایران اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل این عقب‌ماندگی، نبود زیرساخت‌های کارآمد و فرایند‌های پیچیده صدور گواهی‌نامه‌های حلال است. بازاریابی ضعیف و عدم معرفی محصولات ایرانی در سطح بین‌المللی نیز از دیگر عوامل موثر بر این موضوع است.

رئیس مرکز تحقیقات حلال بر اهمیت تعاملات بین‌المللی برای بهبود جایگاه ایران در بازار حلال تأکید کرد و افزود: ما باید همکاری‌های خود را با سایر کشور‌های اسلامی گسترش دهیم تا بتوانیم سهم بیشتری از این بازار را به خود اختصاص دهیم. سیاست‌گذاری‌های مناسب در این زمینه می‌تواند مسیر توسعه صادرات را هموار کند.

رستگار در پایان گفت: «سازمان غذا و دارو در تلاش است تا با بهبود نظارت‌ها و تسهیل صدور مجوز‌های حلال، شرایطی فراهم کند که محصولات ایرانی در سطح جهانی مطرح شوند. تحقق این هدف نیازمند عزم جدی در تمامی بخش‌های دولتی و خصوصی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: حلال
ارسال نظر