صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۳۴ - ۲۵ مهر ۱۴۰۳
در گفت‌وگو با گوترش؛

عراقچی: به هرگونه ماجراجویی اسرائیل پاسخی پشیمان‌کننده می‌دهیم

وزیر خارجه کشورمان در مکالمه تلفنی با دبیرکل سازمان ملل، ضمن رایزنی درباره تحولات منطقه، هشدار داد مسئولیت عواقب گسترش ناامنی برعهده رژیم اسرائیل و حامی اصلی آن یعنی آمریکا است.
کد خبر : 936245

به گزارش خبرگزاری آنا، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد عصر دیروز (سه‌شنبه) تلفنی با سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان گفت‌وگو و درباره، آخرین تحولات منطقه به رایزنی پرداخت.

عراقچی در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به وضعیت فاجعه‌بار انسانی ناشی از ادامه نسل‌کشی در غزه و تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان، از دبیرکل سازمان ملل خواست همه ظرفیت‌های این نهاد بین‌المللی را به‌منظور توقف جنایات و تجاوزات رژیم اسرائیل و ارسال کمک‌های بشردوستانه به لبنان و غزه به کار گیرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی که ششم شهریورماه و در پی دور جدید تجاوزات و حملات هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان، با سفر به نیویورک با دبیرکل سازمان ملل در این باره دیدار کرده بود، در این تماس موضع اصولی ایران درباره ضرورت حفظ صلح و ثبات در منطقه را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایران علاوه بر تلاش همه‌جانبه برای حراست از صلح و امنیت منطقه، از آمادگی کامل برای پاسخ قاطع و پشیمان‌کننده به هر‌گونه ماجراجویی رژیم صهیونیستی برخوردار است. 

وزیر امور خارجه مسئولیت عواقب گسترش ناامنی در منطقه را برعهده رژیم اسرائیل و حامی اصلی آن یعنی آمریکا خواند.

* نگرانی گوترش از افزایش تنش‌ها در منطقه

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز با ابراز نگرانی از افزایش تنش‌ها در منطقه در پی ادامه حملات اسرائیل به غزه و لبنان، بر تلاش برای دستیابی به راه‌حل سیاسی به‌منظور پایان دادن به جنگ و لزوم امدادرسانی به آسیب‌دیدگان و آوارگان ناشی از جنگ غزه و لبنان تأکید کرد. 

گوترش با تأکید بر اهمیت حفاظت از حاکمیت لبنان، ادامه استقرار نیرو‌های صلح‌بان سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) با وجود تهدید‌هایی که متوجه این نیروهاست را در همین راستا برشمرد. 

عراقچی و گوترش همچنین درباره اوضاع یمن و وضعیت انسانی در این کشور گفتگو کردند.

بر اساس اعلام فراس الابیض وزیر بهداشت لبنان، از ابتدای دور جدید تجاوزات اسرائیل به لبنان تاکنون ۲۳۵۰ نفر شهید و ۱۰۹۰۶ نفر به شهادت رسیده و در پی بمباران‌های این رژیم ۱۳ بیمارستان از مدار خارج شده است.

از سوی دیگر، صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد که طی سه هفته اخیر ۴۰۰ هزار کودک لبنانی آواره شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر