صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گالری سهراب باغ انار می‌شود

«باغ اناری» عنوان نمایشگاه نقاشی علی خسروی است که از ۲۷ مهرماه تا ۱۰ آبان ماه در گالری سهراب برپا می‌شود.
کد خبر : 936243

به گزارش خبرگزاری آنا، علی خسروی گفت: باغ اناری گزیده‌ای از نقاشی‌های من است که تاکنون به نمایش گذاشته نشده اند این مجموعه دربرگیرنده ۵۲ نقاشی با تکنیک اکرولیک در ابعاد مختلف است. بزرگترین اثر این مجموعه ۲۰۰ در ۱۵۰  و کوچکترین اثر نیز ۷۰ در ۵۰ است.

او افزود: بیشتر نقاشی‌های این مجموعه را در یک سال اخیر کشیده ام و بقیه آثار این مجموعه نیز از دوران کرونا به این سو خلق شده اند. همه نقاشی‌هامجموعه  فیگور زن است و  عنوان این مجموعه را «مهربانوان خنیاگر» گذاشته ام. این زنانِ خنیاگر همگی نوازنده هستند و ساز‌های ایرانی می‌نوازند. آثار این مجموعه آناتومی دقیق یک انسان را ندارد و کشیدگی اندام‌ها تداعی‌کننده وجود زنانه است. به غیر از ساز ایرانی، انار یکی از موتیف‌های تکرار شوند در این مجموعه به شمار می‌رود.

این هنرمند افزود: شیوه کار از جهت ضربه‌های قلم و رنگ‌های روشن و فضا‌های بیرون، متأثر از امپرسیونیسم، اما متفاوت از آن است؛ چرا که بیشتر یک شیوه شخصی را دنبال کرده‌ام و بر عکس هنرمندان امپرسیونیست، این آثار در آتلیه اجرا شده‌اند.

خسروی که در عرصه طراحی و گرافیک نیز از هنرمندان شناخته شده به شمار می‌رود درباره فاصله طولانی برای برپایی نمایشگاه‌های نقاشی اش گفت: من به عنوان طراح گرافیک در انتشارات سروش کار می‌کردم و پس از بازنشتگی به دنبال عشقم نقاشی رفتم و همین امر موجب شده که نمایشگاه کمی بگذارم و فاصله طولانی میان نمایشگاه هایم بیافتد. البته در یک سال گذشته تاکنون چهار نمایشگاه انفرادی برپا کرده ام و آثارم در چندین نمایشگاه گروهی به نمایش گذاشته شده است.
خسروی که تاکنون کتاب‌های متعددی منتشر کرده، قصد دارد گزیده‌ای از نقاشی هایش را در قالب کتاب منتشر کند.

علی خسروی، طراح گرافیک، تصویرساز و نقاش متولد ۱۳۲۷ در کرمان و فارغ‌التحصیل رشته گرافیک از دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران است. او عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران است و از سال ۱۳۵۳ به مدت ۲۰ سال با بخش گرافیک انتشارات سروش همکاری داشته است. شرکت در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی نقاشی و دوسالانه‌های گرافیک در داخل و خارج از ایران از دیگر سوابق هنری اوست. انتشار کتاب «نقشی به یاد» مجموعه تصویرسازی از چهره هنرمندان موسیقی ایران (چاپ اول ۱۳۷۰ - چاپ دوم با اضافات ۱۳۸۴)، انتشار کتاب گزیده آثار گرافیک و تصویرسازی چاپ و نشر نظر ۱۳۹۴، طراحی بیش از چهارصد پوستر از شخصیت‌های فرهنگی و هنری ایران، طراحی بیش از هزار چهره از شخصیت‌های فرهنگی و هنری ایران و شرکت در سیزدهمین و شانزدهمین حراج تهران از دیگر فعالیت‌های فرهنگی این هنرمند است.

نمایشگاه باغ اناری از جمعه ۲۷ مهرماه تا ۱۰ آبان ماه در گالری سهراب به نشانی خیابان سمیه، بین مفتح و رامسر، شماره ۱۴۲ میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر