صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۰ - ۲۶ مهر ۱۴۰۳
در گفت‌وگو با آنا تشریح شد؛

جزئیاتی از فعالیت بزرگ‌ترین دهکده مهارتی در غرب کشور

بزرگ‌ترین دهکده فنی و مهارتی غرب کشور با وسعتی به اندازه مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی همدان از مهر ۱۴۰۳ راه‌اندازی شد و اکنون این هنرستان فعالیت خود را آغاز کرده است. 
کد خبر : 936229

حمیدرضا مظاهری معاون امور سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار آنا جزئیاتی از فعالیت بزرگ‌ترین دهکده مهارتی در غرب کشور را تشری و بیان کرد: به تأسی از سیاست کلان کشور در توسعه رشته‌های مهارتی در دانشگاه و مدارس که در کلام رهبر معظم انقلاب بار‌ها مطرح و مورد تأکید قرار گرفته است و تأکید برنامه هفتم توسعه کشور بر افزایش سهم هنرستان‌ها از جامعه دانش آموزی، حوزه معاونت امور مدارس در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان بر اساس ظرفیت و امکانات و تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی، بزرگ‌ترین دهکده فنی و مهارتی غرب کشور را راه‌اندازی کرد.

{$sepehr_key_2684}

مظاهری افزود: این دهکده مهارتی در فضای بالغ بر ۳۵ هزار متر مربع با امکانات گسترده کارگاهی و آزمایشگاهی در اختیار دانش آموزان هنرستانی قرار گرفته است.

وی افزود: برهمین اساس طرح توجیهی راه‌اندازی هنرستان جامع دخترانه و پسرانه تهیه و پس از تصویب در سازمان سما و آموزش و پرورش استان همدان، دهکده فنی و مهارتی غرب کشور در مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی همدان از مهر ۱۴۰۳ راه‌اندازی شد و این هنرستان شروع به فعالیت کرده است. 

معاون امور مدارس سما استان همدان تأکید کرد: مأموریت این مرکز آموزشی جذب و تعلیم و تربیت و مهارت آموزی دانش آموزان، هنرجویان و علاقه مندانی است که تمایل دارند در حوزه‌های مهارتی و فنی تحصیل کنند یا فعالیت‌های پژوهشی و مهارت افزایی و تبادل تجربه داشته باشند. 

مظاهری بیان کرد: با توجه به برنامه‌های تحولی دانشگاه آزاد اسلامی و در ذیل آن معاونت علوم و تربیتی و مهارتی دانشگاه، مطابق با سند تحول و تعالی دانشگاه و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تمامی امکانات و تجهیزات فرهنگی، ورزشی، کارگاهی، آموزشی، پژوهشی، ظرفیت علمی و اجرایی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان برای توسعه مدارس سما و هنرستان‌ها و رشته‌های مهارتی در اختیار قرار خواهد گرفت. 

وی بیان کرد: معاونت امور مدارس دانشگاه بر اساس برنامه‌های میان مدت خود توسعه رشته‌های مهارتی هنرستانی را در دستور کار قرار داده است و اکنون ۲۰۰ دانش آموز دختر و پسر در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای سما تحصیل می‌کنند و با توجه به حمایت‌های اداره کل آموزش و پرورش استان و نواحی زیر مجموعه این اداره کل، در سال‌های آینده در رشته‌های متنوعی این هنرستان‌ها جذب دانش آموز خواهند داشت و از همه ظرفیت واحد‌های دانشگاهی برای پاسخ به مسئولیت اجتماعی دانشگاه در برابر جامعه پیرامون خود بهره خواهیم گرفت. 

معاون امور مدارس سما استان همدان ابراز امیدواری کرد با حمایت همه مسئولان استانی شاهد رشد و توسعه رشته‌های مهارتی در هنرستان‌ها باشیم و نیرو‌های مهارتی مورد نیاز صنعت تولید را آموزش داده و وارد باز کار کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر