صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۹ - ۲۴ مهر ۱۴۰۳

صالحی امیری: کشتی فراتر از مدال‌های قهرمانی است/ دنیامالی با آگاهی وارد حوزه وزارت در ورزش شده+فیلم

وزیر گردشگری گفت: دنیامالی انصافاً با آگاهی وارد حوزه وزارت در ورزش شده است.
کد خبر : 936171

به گزارش خبرگزاری آنا، رضا صالحی امیری در حاشیه مراسم رونمایی از کتب «پهلوان باشی» و «عمو حیدر» در سالن همایش‌های شهید ضرغامی فدراسیون کشتی اظهار کرد: کشتی گیران در المپیک‌ها آبروی ورزش ایران بوده و هستند. زیرساخت‌هایی که امروز برای کشتی دیدم برای یک قرن ساخته شده و نشان از زحمات علیرضا دبیر است. کشتی فراتر از مدال‌های قهرمانی است. ریشه در این جغرافیا و فرهنگ و هویت ما دارد. اگر بخواهیم ورزشی را ثبت ملی کنیم اول از همه باید کشتی باشد، چون ریشه‌های فرهنگی و تاریخی ما کشتی است. باور من این است که با این زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی راهبردی که شد آینده درخشانی در انتظار ورزش ایران خصوصاً کشتی خواهد بود.  

وزیر گردشگری افزود: اولین بار است که متوجه شدم اندیشکده‌ای درباره کشتی در حال ساختن است. موزه‌ای که در حال شکل‌گیری است را ثبت ملی خواهیم کرد. مجموعه زیرساخت‌هایی که در حال حاضر داریم از مجموعه ظرفیت ما بیشتر است. فدراسیون‌های دیگر از کارهایی که در فدراسیون کشتی انجام شد الگوبرداری کنند. علیرضا دبیر شخصاً درگیر می‌شود و ورود می‌کند تا کار اجرا شود. 

صالحی امیری افزود: دنیامالی انصافاً با آگاهی وارد حوزه وزارت در ورزش شده است. ظرفیت‌هایی که در فدراسیون کشتی دیدم در ایران بی‌نظیر است. اندیشکده، سالن سینما، موزه و همه اقداماتی که صورت گرفته از نگاه بلند علیرضا دبیر است. او نیازی به این جایگاه نداشت، چون قهرمان ملی است ولی فراتر از یک قهرمان ظاهر شد.

فیلم کامل صحبت‌های وزیر گردشگری را در ادامه ببینید: 

انتهای پیام/

ارسال نظر