صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

انتشار فراخوان نهمین کنگره ملی شعر و داستان ایثار

فراخوان نهمین کنگره ملی شعر و داستان ایثار امروز سه شنبه ۲۴ مهرماه منتشر شد و شاعران و داستان نویسان برای شرکت در این کنگره تا ۱۵ آذر ماه امسال فرصت دارند.
کد خبر : 936135

به گزارش خبرگزاری آنا، معاونت فرهنگی و امور آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران به منطور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بهره‌مندی از ظرفیت عظیم ادبیات در انتقال این فرهنگ، نهمین کنگره سراسری شعر و داستان ایثار را دی ماه امسال برگزار خواهد کرد.

محور‌های موضوعی کنگره عبارتند از: شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان؛ زیست شهیدانه و ایثار اجتماعی؛ شهدای مظلوم غزه و محور مقاومت؛ شهدای امنیت، جهاد تبیین و جهاد علمی؛ شهدای مدافع حرم و شهدای شاهچراغ؛ شهدای غریب آزاده و شهدای غواص؛ نماز، امر به معروف و حجاب در سیره شهدا و بانوان عاشورایی (مادران، همسران و دختران معظم شهدا و جانباران).

این رویداد ادبی سه گروه مخاطب دارد: شاعران، داستان نویسان و اعضای جامعه ایثارگری. شاعران می‌توانند شعر‌های خود را در قالب‌های کلاسیک، نو و نیمایی، سرود، ترانه و تصنیف و شعر کودک و نوجوان در موضوعات محوری به دبیرخانه ارسال کنند.

جوایز نفرات اول تا سوم در رشته شعر درهرکدام از قالب‌های یاد شده، به ترتیب ۲۵، ۱۶ و ۱۰ میلیون تومان است.

۳ اثر برگزیده بخش شاعران جامعه ایثارگری، جوایزی به مبلغ ۲۵ میلیون تومان و ۵ اثر برگزیده این بخش، جوایز ۵ میلیون تومانی دریافت خواهند کرد.

آثار رشته داستان در قالب‌های داستان کوتاه، داستان کوتاه کوتاه و طرح رمان پذیرفته می‌شود.

جوایز برگزیدگان بخش داستان به این شرح خواهد بود: ۳ اثر برگزیده داستان کوتاه، ۱۲ میلیون تومان؛ ۳ اثر برگزیده بخش داستان کوتاه کوتاه، ۷ میلیون تومان و جایزه بخش طرح رمان، ۳ جایزه حمایت از تولید اثر تا سقف ۵۰ میلیون تومان. سه اثر برگزیده داستان نویسان جامعه ایثارگری هم جوایزی به مبالغ ۱۰ دریافت خواهند کرد.

شاعران و داستان‌نویسان سراسر کشور بدون محدودیت سنی می‌توانند آثار خود را به صورت فایل word به پست الکترونیک دبیرخانه به نشانی isaar.festival@gmail.com بفرستند یا به شماره ۰۹۱۷۵۶۴۹۴۶۳ در پیام رسان‌های بله و اینا ارسال کنند.

شرکت‌کنندگان می‌توانند در هر بخش حداکثر ۵ اثر بفرستند و برای مشاهده متن فراخوان می‌توانند به سایت‌های www.isaar.ir یا www.navideshahed.com مراجعه کنند.

گفتنی است مراسم اختتامیه نهمین کنگره ملی شعر و داستان ایثار دی ماه سال جاری در شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر