صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۵ - ۲۴ مهر ۱۴۰۳

سخنگوی دولت: سهمیه‌بندی کنکور نیاز به کار کارشناسی دارد + فیلم

سخنگوی دولت چهاردهم می‌گوید در خصوص دانشگاه‌ها تلاش می‌شود همه نهادها، ارگان‌ها و اقشاری که از سهمیه بهره‌برداری می‌کنند به حقشان برسند؛ آن‌هایی هم که فاقد سهمیه هستند، مورد بی‌عدالتی قرار نگیرند.
کد خبر : 936133

به گزارش خبرگزاری آنا، فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت چهاردهم، می‌گوید: موضوع سهمیه‌ها نیاز به کار کارشناسی دارد و عدالت آموزشی برای رئیس‌جمهور مهم است.

وی این اظهارات را امروز سه‌شنبه ۲۴ مهرماه، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «۷۵ درصد یعنی دوسوم دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران سهمیه‌ای هستند، اگر این موضوع صحت دارد، سهمیه‌ها از چه نوعی هستند؟»؛ ایراد کرد.

مهاجرانی دراین‌باره گفت: اینکه این عدد دقیقاً همین است یا خیر، نیاز به بررسی بیشتر دارد. ولی در اینکه حجمی از ورودی‌ها سهمیه‌ای هستند؛ تردیدی وجود ندارد.

وی ادامه داد: این نکته را هم عرض کنم که این سهمیه‌ها همین‌طوری اتفاق نمی‌افتد و مشمول طی یک فرایند و مصوب شدن در برخی از نهاد‌ها مثل مجلس است که این سهمیه‌ها حاصل می‌شود؛ لذا قطعاً موضوع نیاز به کار کارشناسی دارد و ازآنجایی‌که عدالت آموزشی برای رئیس‌جمهور جزء موضوعات بسیار مهم است؛ تلاش می‌شود به‌گونه‌ای رفتار شود که همه نهادها، ارگان‌ها و اقشاری که از سهمیه بهره‌برداری می‌کنند به حقشان برسند؛ آنهایی هم که فاقد سهمیه هستند، مورد بی‌عدالتی قرار نگیرند.

سخنگوی دولت درنهایت تأکید کرد: ما علاوه بر سهمیه خانواده عزیز شهدا، سهمیه‌های متعدد دیگری هم داریم که سهمیه خانواده شهدا در مقایسه با آنها بسیار بسیار اندک است. فراموش نکنیم که ما وامدار این خانواده‌ها هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر