صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ربات انسان نمای تسلا توسط انسان‌ها کنترل می‌شود

تسلا در رویداد اخیر خود از انسان‌ها برای کنترل از راه دور برخی از قابلیت‌های نمونه اولیه ربات اوپتیموس استفاده کرد.
کد خبر : 936076

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از ساوت چاینا مورنینگ پست، تسلا در رویداد اخیر خود از انسان ها برای کنترل از راه دور برخی از قابلیت های نمونه های اولیه ربات اوپتیموس که برای ایجاد اشتیاق سرمایه گذاران برای محصولات آینده طراحی شده بود، استفاده کرد.

کارکنانی که در جاهای دیگر مستقر بودند بر بسیاری از تعاملات بین ربات‌های انسان‌نما و شرکت‌کنندگان در نمایشگاه هفته گذشته «ما و ربات» در نزدیکی لس‌آنجلس نظارت داشتند. به گفته مردم، نمونه های اولیه اوپتیموس با استفاده از هوش مصنوعی قادر به راه رفتن بدون کنترل خارجی بودند.

نمایندگان تسلا بلافاصله به درخواست ها برای اظهارنظر پاسخ ندادند.

برخی از شرکت کنندگان پس از آن در شبکه های اجتماعی گفتند که ربات ها به آن ها کمک کرده اند و حداقل یک ویدیو که ظاهرا از رویداد ۱۰ اکتبر سایبرکب به صورت آنلاین منتشر شده نشان می دهد که یک متصدی اوپتیموس اذعان می کند که توسط یک انسان کمک می شود.

استفاده از ورودی های انسانی سوالاتی را در مورد قابلیت ها و آمادگی بازار این بات مطرح می کند که ماسک هفته گذشته گفت انتظار دارد که اپتیموس بزرگ ترین محصول از هر نوعی باشد. مدیرعامل این شرکت به حضار گفت که  این ربات از پس بسیاری از کارهای خانگی بر می آید و در نهایت می تواند به قیمت ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار دلار در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

ماسک گفت: او می تواند یک معلم باشد، بچه های شما را نوازش کند، می تواند سگ شما را راه ببرد، چمن شما را نوازش کند، خواربار بگیرد، دوست شما باشد، نوشیدنی سرو کند و هر چه فکرش را بکنید، انجام خواهد داد.

در حالی که تسلا قبلا نمونه های اولیه اوپتیموس را نشان داده بود، هفته گذشته اولین باری بود که افراد معمولی شانس تعامل مستقیم با ماشین های سیاه و سفید را داشتند. آن ها برای شرکت کنندگان نوشیدنی می ریختند، فال می گرفتند و حتی سنگ، کاغذ، قیچی بازی می کردند.

قابلیت های این ربات از مدت ها پیش مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته بود. ناظران در سال ۲۰۲۲ اشاره کردند که یک نمونه اولیه باید توسط مردم به روی صحنه برده شود. تسلا همچنین بروزرسانی هایی را منتشر کرده است که نسخه هایی را نشان می دهد که می توانند بلوک ها را دسته بندی کرده و برقصند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر