صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۶ - ۲۴ مهر ۱۴۰۳

قطار فناوری مرکز تحقیقات راه در حرکت است/ظرفیت ارزآوری ۲میلیارد دلاری صادرات قیر

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: روش های نوین در تولید و نگهداری قیر موضوعات اصلی همکاری مرکز تحقیقات و دانشگاه هاست که با تعریف پروژه ها، قطار فناوری در این مرکز هر چند با سرعت پایین در حال حرکت است.
کد خبر : 936066

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، محمدمهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی امروز (سه شنبه ۲۴ مهر) در نشست خبری شانزدهمین همایش ملی قیر، آسفالت و ماشین آلات،گفت: این همایش به عنوان یکی از بزرگترین گردهمایی ها با حضور تولید کنندگان ، اساتید و دانشجویان، فعالان حوزه قیر و آسفالت برگزار می شود.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: همواره وزارت راه به عنوان بزرگترین مصرف کننده قیر و آسفالت است که ۴۹درصد از تولید قیر و آسفالت به مجموعه مدیریتی وزارت راه و شهرسازی تخصیص داده می شود.

حیدری گفت: مرکز تحقیقات به عنوان بازوی علمی وزارت راه موضوع کیفی سازی تولیدات در صنعت قیر را در۵۰ آزمایشگاه تخصصی مورد بررسی علمی و فناوری ها در این صنعت را به‌شدت افزایش داده است .

وی با اشاره به اینکه محصول قیر ارزآور است و با صادرات این محصول  می توانیم به ارزش صادراتی ۱ تا ۲ میلیارد دلاری دست یابی داشته باشیم، گفت: کشور بیش از ۳۰۰هزار کیلومتر راه دارد که موضوع نگهداری و احداث راه های جدید با فناوری های نوین برنامه ریزی و قابل اجراست.

معاون وزیر راه ادامه داد: روش های نوین در تولید و نگهداری قیر موضوعات اصلی مورد همکاری مرکز تحقیقات و دانشگاه هاست که با تعریف پروژه ها قطار فناوری در این مرکز هر چند سرعت بالایی ندارد اما در حال حرکت است.

حیدری گفت: اما تامین و تهیه چنین پروژه هایی نیاز به بودجه کافی برای تحقیق و ورود علم و فناوری در صنعت قیر و آسفالت دارد.

به گفته رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و تحقیقات؛ صنعت آسفالت به دنبال ایجاد و راه اندازی  آزمایشگاه های تثبیت سازی برای تولید قیر و آسفالت  بوده است که بخشی از بودجه آن برای توسعه فناوری در این صنعت تامین شده است.

وی تصریح کرد: برگزاری دوره های تخصصی قیر و آسفالت در حال انجام است که با توجه به حوزه نشراقدام به انتشار تحقیقات و موضوعات علمی شده است.

حیدری گفت: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با ظرفیت علمی و تحقیقاتی توان انجام پروژه های مهم روسازی و عمرانی را داردکه  بحث فناوری همواره برای این مرکز به عنوان برنامه های کاربردی حائز اهمیت است.

به گزارش آنا، شانزدهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین آلات ۸ الی ۱۰ آبان ۱۴۰۳ برگزار می شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر