صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۱۶ - ۲۳ مهر ۱۴۰۳

قلعه نویی: دنبال انتقام از قطر نیستیم/ اهل گلایه نیستم اما مدت تمرین ما در همین فیفادهای هم کم است

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: احتمالاً تغییراتی خواهیم داشت که بعضی‌های آن اجباری است و بعضی هم به خاطر تغییرات تاکتیکی.
کد خبر : 936044

به گزارش خبرگزاری آنا، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی تیم ملی مقابل قطر اظهار کرد: اجازه بدهید هم از کشور امارات و هم از باشگاه شباب الاهلی تشکر کنم بابت میزبانی این دیدار. با توجه به امتیازات تیم‌ها در جدول شرایط خاصی وجود دارد و اگر ما ان‌شاءالله سه امتیاز بازی را بگیریم که با همین هدف هم به میدان می‌رویم، تقریباً راه صعود ما هموار می‌شود.

وی افزود: از تیم قطر شناخت کامل داریم و باید بگویم یک تیمی هستند که فوتبالی بابرنامه بازی می‌کنند و در انتقال توپ بسیار خطرناک هستند. ما چند ماه قبل در جام ملت‌ها با آنها بازی کردیم و معتقدم در آن بازی هم فوتبال باکیفیتی ارائه کردیم، ولی با بدشانسی نتوانستیم به فینال صعود کنیم.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: این بازی شرایط خاص خودش را دارد و با بازی قبل خیلی فرق می‌کند. جا دارد از بازیکنانم به خاطر بازی قبل نهایت تشکر را داشته باشم. در بازی قبل که ما انجام دادیم و فیلم آن را چند بار دیدیم، ما در ساختار دفاعی در آن جو به نحو احسن وظایف خودمان را انجام دادیم. از هر نظر برای بازی فردا آماده هستیم. احتمالاً تغییراتی خواهیم داشت که بعضی‌های آن اجباری است و بعضی هم به خاطر تغییرات تاکتیکی.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که آیا خودش هم به دیدار فردا مقابل قطر به چشم یک بازی انتقامی نگاه می‌کند، توضیح داد: در کنفرانس قبلی هم گفتم فوتبال جای انتقام گرفتن نیست بلکه جایی است که باید از آن لذت ببرید. باید برای یک بازی خوب تلاش کنیم که همراه با پیروزی باشد تا هواداران‌مان خوشحال شوند. اصلا دنبال انتقام‌گیری نیستیم بلکه دنبال این هستیم با یک بازی خوب و نتیجه خوب دل مردم را شاد کنیم. این تنها هدف ما است.

وی اضافه کرد: به قطر هم احترام می‌گذاریم. ۲ دوره قهرمان آسیا شده‌اند و فوتبال در این قاره رو به پیشرفت است. همه سرمایه‌گذاری، برنامه‌ریزی و ساختارسازی می‌کنند تا فوتبالشان پیشرفت کند. قطر هم از قاعده مستثنی نیست. همین که جام جهانی و جام ملت‌ها را برگزار کرده و ۲ دوره پشت سر هم قهرمان آسیا شده نشان می‌دهد تیم خیلی قابل احترامی است.

سرمربی تیم ملی درباره حمایت ایرانی‌ها از تیمش در دبی، گفت: باید از فدراسیون خودمان هم تشکر کنم. در کمتر از دو الی سه  روز به ما اطلاع داده شد نمی‌توانیم میزبان باشیم، اما با ارتباطات خوب فدراسیون و مهدی تاج داشت، توانستیم به دبی بیاییم. از هوادارانی که برای بازی با امارات به العین آمدند و ما را تنها نگذاشتند تشکر می‌کنیم. واقعا جو خیلی خوبی به راه انداختند و فردا نیز چنین توقعی داریم که با حضور و تشویق‌های خودشان به تیم ملی روحیه مضاعفی بدهند تا با تلاش بیشتر نسبت به دیدار قبل بتوانیم برد خوبی به دست آورده و این عزیزان را خوشحال کنیم.

قلعه‌نویی عنوان کرد: ایرانی نشان داده هرجا باشد حامی تیم ملی‌اش است. در شرایط سخت کمک کرده، اما خوشحالیم در شرایطی که حقمان ۹ امتیاز بود، از سه بازی هفت امتیاز بگیریم. فردا هم با نیت و هدف کسب ۳ امتیاز به زمین می‌رویم، زیرا بچه‌ها خیلی مصمم هستند و انرژی بالایی برای این بازی دارند. امیدوارم به بهترین شکل هم وظایف خود را انجام بدهند و هم نتیجه خوبی بگیریم.

وی درباره روند نه چندان خوب گلزنی تیم ملی در دیدار‌های اخیر با وجود حضور نفراتی مثل مهدی طارمی و سردار آزمون و اینکه آیا این موضوع منجر به نگرانی کادرفنی نشده است، گفت: وقتی نگران می‌شویم که موقعیت ایجاد نکنیم. در دیدار مقابل تیم خوب امارات، امید به گل ۲ داشتیم و این نشان می‌دهد هم در ساختار دفاعی و هم در خلق موقعیت، جزو تیم‌های خوب هستیم. توپ‌هایی هم تبدیل به گل نمی‌شود که بالای ۸۰ درصد است. با توجه به دغدغه‌ها و مشکلاتی که درست نیست اینجا درباره‌اش صحبت کنم و مربی‌ای نیستم که زیاد اهل گلایه باشم، باید بگویم زمان تمرین ما حتی نسبت به فیفادی‌ها خیلی کم است.

سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: خیلی مواقع ۳۰ ساعت از چند روز فیفادی را از دست می‌دهیم. نمی‌خواهم زیاد روی مشکلات ریز شوم. می‌توانستیم این بازی را در تهران برگزار کرده و تمرینات خوبی انجام بدهیم، اما از ازبکستان به تهران آمده و از آنجا به امارات آمدیم. این بخشی کوچکی از مشکلات‌مان است. باید یک سوال دیگر هم بپرسید. باید بگویید تیم ملی در این شرایط که زمین خوب برای بازی ندارد و باید برای بازی به کشور‌های دیگر برویم، ۷ امتیاز کسب کرده و بدون گل خورده در ایجاد موقعیت هم بسیار خوب بودیم.

قلعه‌نویی اضافه کرد: من که از خودم حرف نمی‌زنم، اما طبق آمار در بازی با امارات موقعیت گل حریف ۰.۲۱ بود و برای ما نزدیک به ۲. یعنی نزدیک سه الی چهار موقعیت شبیه به پنالتی خراب کردیم. در این شرایط مربی زیاد نگران نیست، اما نگرانی ریزش این است که مربیان باید توپ‌ها را تبدیل به گل کنند. در روز‌هایی مثل بازی با ازبکستان خیلی ۲ تیم به هم نزدیک هستند و موقعیت‌های کمی خلق می‌شود، اما آنجا هم فرصت‌های خوبی داشتیم. هم دروازه‌بانشان واکنش‌های خیلی خوبی داشت و هم فرصت‌های دیگری را نیز از دست دادیم. هم در ساختار دفاعی شرایط خوبی داریم و هم در ایجاد موقعیت، اما متاسفانه توپ‌هایمان تبدیل به گل نمی‌شود. ان شاءالله این مهم هم اتفاق می‌افتد.

سرمربی تیم ملی در واکنش به اینکه آیا این بازی برای شما ۶ امتیازی است؟ گفت: برخی بازی‌ها از شش امتیاز هم بیشتر است. رقبای ما با هم بازی دارند و اگر ما فردا برنده شویم، بیش از شش امتیاز می‌گیریم پس این بازی علاوه بر امتیاز، راه صعود را کوتاه می‌کند. این بازی برای ما می‌تواند بالای ۵۰ درصد راه صعود را هموار کند.

قلعه‌نویی در پایان و در ارزیابی از داوری بازی برابر ازبکستان عنوان کرد: در بازی اسپانیا و آلمان در یورو هم VAR اشتباه کرد. در بازی با ازبکستان داور می‌توانست یکی از آن دو صحنه را پنالتی بگیرد، اما به داوران احترام می‌گذاریم. درباره اخراج حردانی هم باید بگویم که شاید سه روز بود که علاوه بر مسائل تاکتیکی به بازیکنان گوشزد می‌کردم که تکل نزنید ولی همین اتفاق سرمان آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر