صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آینده جهان با هوش مصنوعی (۱۹۹)؛

مکالمه با دودو! / هوش مصنوعی برای حیوانات مرده شخصیت می‌سازد

موزه جانورشناسی دانشگاه کمبریج با استفاده از هوش مصنوعی، حیوانات مرده را برای صحبت با انسان‌ها به زندگی باز می‌گرداند.
کد خبر : 936034

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینرینگ، موزه جانورشناسی دانشگاه کمبریج با استفاده پیشگامانه از فناوری هوش مصنوعی، حیوانات مرده را برای صحبت با انسان‌ها به زندگی باز می‌گرداند.

این پروژه منحصر به فرد یک ماهه  به بیش از دوازده حیوان مرده موزه از جمله یک سوسک آمریکایی، یک پاندای قرمز، یک اسکلت نهنگ باله و حتی بقایای یک دودو اجازه می‌دهد تا با بازدیدکنندگان صحبت کنند. فناوری هوش مصنوعی این موجودات مرده را قادر می‌سازد تا داستان‌ها و تجربیات خود را با هدف پرورش درک عمیق‌تری از زندگی خود و بحران تنوع زیستی به اشتراک بگذارند.

جک اشبی (Jack Ashby)، دستیار مدیر موزه، در مورد پتانسیل این پروژه برای تغییر درک عمومی از این حیوانات هیجان زده است و می‌گوید: موزه‌ها به روش‌های مختلفی از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، اما ما فکر می‌کنیم که این اولین کاربردی است که در آن نگاه حیوانات صحبت می‌کنیم. بخشی از آزمایش این است که ببینیم آیا با دادن صدای خود به این حیوانات، مردم در مورد آن‌ها متفاوت فکر می‌کنند یا خیر. آیا می‌توانیم درک عمومی از یک سوسک را با دادن صدا به آن تغییر دهیم؟

هوش مصنوعی برای حیوانات مرده شخصیت می‌سازد

این پروژه که توسط نیچر پرسپکتیو توسعه یافته، از مدل‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کند که به هر حیوان یک صدا، شخصیت و حتی یک لهجه منحصر به فرد می‌دهد. بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق تلفن همراه خود، به صورت صوتی یا متنی، با نمایشگاه‌ها گفتگو کنند. این بحث‌های مجازی جزئیاتی در مورد زندگی این حیوان روی زمین، زیستگاه طبیعی آن و چالش‌هایی که با آن روبه‌رو است، در تلاش برای مبارزه با بی‌تفاوتی عمومی نسبت به بحران فعلی تنوع زیستی ارائه می‌کند.

این نوآوری جزئیاتی را در مورد زندگی این حیوان روی زمین، زیستگاه طبیعی آن و چالش‌های پیش روی آن ارائه می‌دهند که همگی در تلاش برای مبارزه با بی تفاوتی عمومی نسبت به بحران تنوع زیستی کنونی هستند.

سیستم هوش مصنوعی هر حیوان به طور خاص با جزئیاتی در مورد محل زندگی نمونه، محیط طبیعی آن و سفر آن به موزه برنامه ریزی شده است. این سیستم به گونه‌ای طراحی شده که لحن و زبان خود را بسته به سن و زبان بازدیدکننده تطبیق می‌دهد و این تجربه را در دسترس طیف گسترده‌ای از مخاطبان قرار می‌دهد. بازدیدکنندگان می‌توانند به بیش از ۲۰ زبان از جمله اسپانیایی و ژاپنی با این حیوانات صحبت کنند.

اشبی گفت: از طریق این مکالمات زنده، انتظار می‌رود بازدیدکنندگان چیز‌های بیشتری از آنچه که بر روی برچسب‌های استاندارد موزه به نمایش گذاشته شده است، یاد بگیرند. وقتی شما با این حیوانات صحبت می‌کنید، آن‌ها واقعا به عنوان شخصیت برخورد می‌کنند؛ این یک تجربه بسیار عجیب است.

انتهای پیام/

ارسال نظر