صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۵ - ۲۳ مهر ۱۴۰۳
در دانشگاه آزاد علی‌آباد کتول صورت گرفت؛

گشایش نخستین دفتر نظارت و ارزیابی مجلات دانشگاه آزاد اسلامی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول از گشایش نخستین دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه آزاد اسلامی در این واحد دانشگاهی خبر داد.
کد خبر : 936024

قاسم بارانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول در گفت‌وگو با خبرنگار آنا از گشایش نخستین دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علی ابادکتول خبر داد، اظهار کرد: تولید علم و ایجاد بستر مناسب برای ارائه اندیشه‌های نو، انتقال، تبادل تجربیات و دستاورد‌های تازه علمی و ایجاد ارتباط و پیوند بین مفاهیم علمی و کاربردی از اهداف مهم اخذ مجوز مجلات علمی است.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های دانشجویان دکتری در کشور پذیرش و چاپ مقالات برای دفاع از رساله دکتری بوده که با یاری خداوند متعال اخذ مجوز هفت عنوان مجله علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول علاوه بر آرامش فکری و صرفه‌جویی در زمان آنان از صرف هزینه‌های گزاف مالی پیشگیری کرده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول با بیان این مطلب که در کنار افزایش کمی تعداد نشریات علمی، توجه، نظارت و کنترل کیفیت این مجلات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، عنوان کرد: راه‌اندازی دفتر نظارت و ارزیابی مجلات به‌عنوان نخستین واحد دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی با هدف ارزیابی وضعیت برخی شاخص‌های کیفی و کمی مجلات و مقایسه آنها با مجلات برگزیده علمی- پژوهشی کشور در سال‌های اخیر است.

بارانی ابراز امیدواری کرد که با آغاز فعالیت این دفتر و شناسایی نقاط ضعف و قوت مجلات، می‌توان هر چه بیشتر در راستای ارتقای سطح کیفی و عیار مجلات برنامه‌ریزی و حرکت کرد.

به گزارش آنا، مجلات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول شامل مدیریت سبز، تحلیل بازار سرمایه، مطالعات زبان‌شناسی کاربردی، سیستم‌های دینامیک و کنترل، فیزیولوژی حرکت و تندرستی، مطالعات میان‌رشته‌ای مدیریت بازاریابی و انرژی‌های تجدید پذیر بوده که با هدف گسترش خدمات‌رسانی به پژوهشگران رشته‌های مرتبط و ایجاد امکان برقراری ارتباط بین محققین در سراسر کشور راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر