صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران؛

حسینی: هنوز نتوانستیم مشکل ارتباط دانشگاه و صنعت را حل کنیم

سرپرست دانشگاه تهران با تاکید براینکه هنوز ارتباط دانشگاه با صنعت شکل نگرفته و نتوانستیم این مشکل را حل کنیم، گفت: امیدوارم مشکل شما گیری ارتباط دانشگاه با صنعت در دولت جدید برای همیشه رفع شود.
کد خبر : 936018

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حسین حسینی سرپرست دانشگاه تهران بعد از ظهر امروز  (دوشنبه، ۲۳ مهر ۱۴۰۳) در مراسم افتتاحیه دومین رویداد ملی نمایشگاه کار که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، بر ضرورت شما گیری ارتباط بین صنعت و دانشگاه تاکید کرد و گفت: متاسفانه مشکل ارتباط بین صنعت و دانشگاه هنوز حل نشده است و ما در این زمینه از نظر ساختاری و اقداماتی که دانشگاه ها و صنعت باید انجام بدهند هنوز مشکل داریم.

وی در ادامه تصریح کرد: در کشور ما هود صنایع بعضاً مراکز تحقیفاتی ایجاد کردند در نتیجه ما از این ساختار چه خروجی باید انتظار داشته باشیم.

بر این اساس باید به این مسئله اساسی ورود کنیم. امیدوارم در این دولت به این موضوع پرداخته شود.

سرپرست دانشگاه تهران یادآور شد: با توجه به اینکه دانشگاه تهران یک دانشگاه جامع است در نتیجه چنین ظرفیتی را هیچ دانشگاهی از نظر تنوع و ظرفیت رشته ها ندارد به همین دلیل ما باید از این فرصت استفاده کنیم.

حسینی به تمهیدات دانشگاه تهران در راستای مهارت آموزی دانشجویان تاکید کرد و گفت: در حال حاضر تمهیداتی در این راستا انجام شد و باید برای اجرایی کردن آن اقدامات جدی داشته باشیم. به طوریکه ایجاد دوره های کهاد، دو وجهی و مهارت آموزی برای دانشجویان از جمله این تمهیدات است.

سرپرست دانشگاه تهران اضافه کرد: در بحث راه اندازی دوره های دو وجهی نیازی نیست دانشجویان به طور اضافی واحد‌های را در دانشگاه بگذرانند. بلکه در دوره کارشناسی به دانشجو اجازه می دهیم ۲۰ واحد از ۱۴۰ واحد درسی خود را در رشته دیگری بگذرانند. به گونه ای که این چرخش دانشجو موجب می شود ما از ظرفیت جامع بودن دانشگاه حداکثر استفاده کنیم. اگر چه در دنیا این چرخش دانشجو در بین دانشگاه ها امکان پذیر است.

حسینی در ادامه با بیان اینکه ما در بازنگری برنامه های درسی و تدوین رشته های جدید خود را محدود می کنیم، اظهار کرد: متاسفانه در دانشگاه ها نتوانستیم از ظرفیت بیرون استفاده کامل ببریم براین اساس باید بتوانیم در بازنگری درس ها از صاحبنظران صنعت در آن رشته مربوط استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: با برگزاری این نمایشگاه بنیان خوبی گذاشته شد باید این فرصت را مغتنم بدانیم. امسال با توجه به تجربیات برنامه های سال گذشته بتوانیم نمایشگاه های آتی را پربارتر از دو دوره قبل برگزار کنیم و به عنوان الگو آن را در جامعه عرضه کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر