صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یاسین شریعتمداری در گفت‌وگو با آنا؛

«بازی رومیزی» چیست/ چالش‌های شبکه توزیع بازی و سرگرمی در کشور

مدیر بهارستان مرکز نوآوری امید (حوزه هنری کودک و نوجوان) گفت: یکی از ابزار‌های جذاب، جدی و کم آسیب برای نوجوانان «بازی رومیزی» است که ما از قدیم انجام می‌دادیم ولی اسمش را نمی‌دانستیم. الان طراحان زیادی داریم که می‌توانند بازی ایرانی تولید کنند اگر حمایت شوند.
کد خبر : 936008

به گزارش خبرنگار آنا، بازی «بیست و پنج» شبیه سازی شده از عملیات طوفان‌الاقصی هفت اکتبر است که از همان عناصر این عملیات مثل پایین آمدن چتربازها و ... شبیه سازی شده است. این بازی به مناسبت این ایام از سوی مرکز نوآوری امید آماده و امروز سه شنبه بیست و چهارم مهر ماه رونمایی خواهد شد. بازی رومیزی، یکی از بخش‌های حوزه بازی سرگرمی محسوب می‌شود که جذابیت‌های خاص خودش را دارد و کمترین آسیب‌ها را نسبت به بازی‌های دیگر برای نوجوانان و جوانان دارا است، همین موضوع باعث شده مورد توجه ویژه قرار بگیرد و سعی می‌کند از بازی‌های که ایرانی هستند و به دست طراح‌های ایرانی طراحی شدند در راستای اهداف مرکز نوآوری امید حمایت کند. این مرکز در تولید و توزیع و یا در نشر بین‌الملل هم حتما حمایت خواهد کرد.

یاسین شریعتمداری، مدیر بهارستان مرکز نوآوری امید (حوزه هنری کودک و نوجوان) دراین باره در گفت‌وگو با آنا گفت: بعضی از حوادث و در واقع پدیده‌های تاریخی آنقدر اهمیت دارند و بعضاً نقطه عطف‌هایی در تاریخ محسوب می‌شوند که باید به نوجوان‌ها و نسل ما این حوادث تاریخی منتقل شود تا فراموش نشود؛ و بتوانند اهمیت ان اتفاق تاریخی را همیشه در نظر داشته باشند اینها از طرق مختلفی باید حوادث تاریخی یا پدیده‌های تاریخی را ثبت کنند. با تولید این بازی‌ها می‌توان به یکی از مهمترین بخش‌های تاریخ پرداخت.

وی در ادامه افزود: از طریق فرم‌های مختلف چه داستان، بازی، انیمیشن، فیلم و سریال باید به این برهه‌های مهم تاریخی پرداخت از این جهت یکی از ابزار‌های جدی، جذاب و کم آسیب برای نوجوان‌ها بازی رومیزی است. بازی رومیزی از آن دست بحث‌هایی است که خیلی کمتر به آن پرداخته می‌شود در کشور نوپاست و رسانه‌ها کمتر به آن می‌پردازند. 

شریعتمداری با اشاره به چالش‌های شبکه توزیع در کشور گفت: خیلی‌ها اصلا شاید با خبر نشوند که چنین بازی‌هایی در کشور وجود دارد، بازی‌هایی مثل منچ، مار و پله که نوستالژیک برای دهه‌های شصت و هفتاد بودند و قبلا بازی می‌شدند همه بازی رومیزی هستند ولی اصلا از وجود این بازی‌ها الان خبری ندارند. در حال حاضر هزاران بازی رومیزی خارجی وجود دارد که طراحی شده ولی تولید و توزیعش در ایران اتفاق می‌افتد، درحالی که ما ده‌ها طراح ایرانی داریم که بازی کاملا دینی طرحی می‌کنند. مثل همین بازی بیست و پنج و بازی موکبدار که توسط مرکز امید حمایت و طراحی شده و کاملا ایرانی است.

وی با بیان اینکه در کشور قانون کپی رایت وجود ندارد،‌ گفت: به همین دلیل بازی‌های خارجی راحت کپی می‌شوند همین باعث بالا رفتن کیفیت تولید تصویرسازی هم در ایران شده است. منتها ما طراح ایرانی همانطور که گفتم کم نداریم ، اصلا هم کار پیچیده و سخت نیست . یک کاری که در این زمینه ما انجام می دهیم برگزاری «بوت کمپ‌ها»‌و کارگاه های تخصصی طراحی بازی رو میزی است که به زودی دراین زمینه اطلاع رسانی می‌کنیم. این بوت کمپ‌ها برای اساتید ایرانی طراحی شده و یک سری قواعد خاصی دارد که اساتید آموزش ببینند و یادگیری داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر