صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کتاب‌های کتابخانه آیت‌الله طالقانی به سرقت رفته یا قصور در کار است؟ + فیلم

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به اتفاق رخ داده برای آثار آیت الله طالقانی در نشست با اهالی رسانه نکاتی را مطرح کرد.
کد خبر : 936004

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران درباره اتفاقات رخداده در کتابخانه آیت الله طالقانی و خروج کتابها و فروش آنها اظهار داشت: قدمت خانه طالقانی زیاد بود و نیاز به مرمت داشت، شورا در سال ۱۴۰۱ اعتباری برای مرمت خانه طالقانی در نظر گرفت و شهرداری قراردادی را با یک پیمانکار منعقد کرد. بر اساس آنچه سازمان فرهنگی و هنری اعلام کرد بخشی از اقلام موجود در انبار آن به انبار مدیریت فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری منتقل شده و سازمان بازرسی در این مورد ایراد گرفته است.

وی ادامه داد: اینکه در سال ۱۴۰۳ بگوییم ایرادی در سال ۱۴۰۱ باعث شد کار روی زمین بماند قابل پذیرش نیست. بنده از نهادهای نظارتی تقاضا می کنم در خصوص ایرادات دقت داشته باشند و در مورد رفع آن پیگیری های لازم را داشته باشند. پروژه خانه طالقانی دو سال به دلیل ایراد سازمان بازرسی خوابیده بود و همین اتفاقی در مورد پروژه آیینی صبا نیز رخ داد و پروژه ۱۱ سال روی زمین مانده است.
 
علوی افزود: کتاب‌ها به درستی نگه داشته نشده بود و نه تنها در مخزن نگهداری نمی‌شد بلکه در انبار بود و از انبار سر از بازار درآورد.
 
وی با بیان اینکه شعار ما این بود که باید تهران را از مبدأ به مقصد گردشگری تبدیل کنیم، یادآور شد: در ایام تعطیلات خروجی های تهران شلوغ است و شعار ما این بود که تهران باید به مقصد تبدیل شود و در نوروز امسال و سال قبل شاهد حضور سه میلیون گردشگر در پایتخت بودیم و ۹۰ درصد ظرفیت هتل ها و اقامتگاه ها تکمیل شد و این نشان می دهد که بخشی از شعار محقق شده است. بخش دیگر آن منوط بر یکپارچه شدن فعالیت هاست.

علوی افزود: تا وقتی فعالیت های حوزه گردشگری پراکنده است اثربخشی کمتری دارد. همین امروز شهربازی ها در اختیار معاونت خدمات شهری است. بخشی از موزه ها در اختیار سازمان زیباسازی، بخشی دیگر در اختیار سازمان فرهنگی و هنری و بخشی هم در اختیار سازمان بازنشستگی و یا شرکت توسعه فضاهای فرهنگی است. مدیریت شهری هنوز نتوانسته سیاست گذاری و نظارت حوزه گردشگری را یکپارچه کند.

رئیس کمیته گردشگری شورا با بیان اینکه این موضوع در سالهای اخیر تا امروز به نتیجه نرسیده است، تصریح کرد: اگر سازمان گردشگری مصوب نشود مردم بهره کافی را از ظرفیت ها نخواهند برد. در این دوره تلاش های دوره های قبل در حال ثمر دادن است. خوشبختانه امروز در مرحله خوبی هستیم و اساسنامه به تصویب کمیسیون ها و شهرداری رسیده و چارت آن پیش رفته است.

وی ادامه داد: برخی می گویند اگر شرکت مادرتخصصی شکل بگیرد زودتر به نتیجه می رسیم و برخی دیگر نیز معتقدند باید سازمان شکل بگیرد. این موضوع هم در یک ماه آینده تعیین تکلیف خواهد شد و باید پیگیری شود که اتفاق خوبی رخ دهد.
 
وی با اعلام اینکه گزارشی از عملکرد بخش های مختلف گردشگری زیر نظر شهرداری تهران تهیه شده و ارائه خواهد شد، خاطرنشان کرد: مجموعه های زیر نظر شهرداری بسیار گسترده است و اگر ایراداتی وجود دارد، به دلیل کثرت این فضاهاست. ما ۸۰ موزه و خانه موزه داریم که فارغ از فضاهای فرهنگی است.
 
در ادامه فیلم سخنان علوی را درباره این کتابها ببینید؛

انتهای پیام/

ارسال نظر