صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۵ - ۲۳ مهر ۱۴۰۳

حافظ با همه ایرانیان خویشاوند است

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: حافظ با همه ایرانیان خویشاوند است و با وجود دیوان او در طاقچه منازل از اعضای خانواده آنهاست.
کد خبر : 936003

به گزارش خبرنگار آنا، حامد حسینخانی عضو هیئت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید باهنر کرمان در جمع شرکت‌کنندگان پیش رویداد چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر سرو که در دانشگاه آزاد اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی کرمان برگزار شد با اشاره به زندگی و آثار حافظ اظهار کرد: حافظ، با همه ایرانیان خویشاوند است و با وجود دیوان او در طاقچه منازل ایرانی از اعضای خانواده آنهاست. شعر حافظ در همه اعصار ماندگار بوده و وی پرچمدار تفکر ریا ستیزی است.

وی به شرح جهان‌بینی تاریخ و فرهنگ حافظ، مصلح اجتماع بودن و داشتن وجدان آگاه، بیدار جامعه و زیبایی‌شناسی آثار حافظ پرداخت و ادامه داد: شایسته است تا منزلت و جایگاه این شاعر و فرهنگ‌ساز بزرگ را نیکو پاس داریم.

محمد حجت عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان نیز با تمجید از اشعار حافظ گفت: باید سایه‌روشن شعر‌های حافظ را با تیزبینی و دقت بازیابیم که در آثار این شاعر بیش از ۳۲ مضمون غنی و پرمحتوا دیده شده است.

حسین شهابی مدیر انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان و دانش‌آموخته رشته ادبیات فارسی هم با تأکید بر پاسداشت جایگاه حافظ عنوان کرد: ضرورت دارد تا شاعران و ادیبان از ظرفیت تهیه و تولید فیلم و مستند‌های جذاب برای استفاده مردم از طریق شبکه‌های اجتماعی تدبیری بیندیشند.

به گزارش آنا، محمدمهدی فروغی معاون هماهنگی استان و عنایت آله شیخ حسینی معاون فرهنگی و دانشجویی در سخنانی از استادان و دانشجویان ادبیات و شاعران مدعو قدردانی کردند. سلسله پیش رویداد چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر سرو از سری برنامه‌های چهارمین جشنواره امامت و مهدویت با این برنامه آغاز شده و همچنان با برگزاری پیش رویداد‌های دیگری ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر