صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نانوپوششی برای افزایش دوام ابزارآلات برشی الماسه

محققان یک شرکت دانش بنیان، نانوپوششی برای ابزارآلات برشی الماسه (کاربیدتنگستن-کبالت) ارائه کرده است که عملکرد این ابزارها را ارتقاء می‌دهد.
کد خبر : 935960

به گزارش خبرگزاری آنا، این ابزارهای تقویت شده با فناوری‌نانو در حوزه‌هایی با مقاومت سایشی بالا و در صنایع ماشین‌کاری قابل استفاده هستند.

فرزکاری، تراشکاری، برش، سوراخ‌کاری و پانچ از جمله فعالیت‌هایی است که فناوری این شرکت در آنجا به کار گرفته می‌شود. ابزارآلات برشی الماسه، به‌ دلیل ساختار منحصربه‌فرد خود شامل ذرات سخت کاربیدتنگستن و چسب فلزی کبالت، از سختی بالا (تا ۱۵ برابر فولاد) و مقاومت به ضربه قابل‌توجه‌ای برخوردارند که این امر منجر استفاده گسترده آن‌ها در صنایع ماشین‌کاری (تراشکاری، فرزکاری، برشکاری و … ) و صنایع معدنی همچون ماشین‌آلات حفاری شده است.

این شرکت دانش بنیان، به‌طور تخصصی بر روی بازیابی و تولید قطعات و ابزارآلات الماسه از جنس کاربیدتنگستن-کبالت مورداستفاده در صنایع ماشین‌کاری و معدنی متمرکز است؛ از این رو باتوجه به دانش فنی زمینه‌ای و توسعه یافته در متالورژی قطعات از جنس الماسه، این شرکت، توسعه گریدهای پیشرفته ابزارآلات برشی الماسه را به‌عنوان ماموریت خود برگزیده و کوشیده است که با مهندسی معکوس گریدهای الماسه خارجی و همچنین توسعه گرید و پوشش‌های جدید برای ابزارآلات برشی گامی موثر در حیطه افزایش راندمان، کاهش هزینه و صرفه‌جویی در وقت مشتریان بردارد. کیفیت بالا و رقابتی محصول با نمونه‌های مشابه کره‌ای و چینی و به تبع آن عمر طولانی‌تر ابزار از مزیت‌های رقابتی این محصول است.

انتهای پیام/

برچسب ها: نانو ابزارآلات
ارسال نظر